Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,809   Posts: 1,581,532   Online: 946

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16
    Prarry's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    1
    niet in Nederland, maar wel analog - http://www.westminsterstudios.com/ (mijn Nederlands is erg roestig)

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Denk ook dat alle grote jongens niet meer optisch vergroten. Je zult op zoek moeten gaan naar een kleintje die het nog volhoud. Kijk voor de 0,15 cent die de hema vraagt kun je natuurlijk weinig doen. Ik weet dat het vaklapje in Laren (bij Hilversum) nog een analoog printer heeft. Of toch maar de stoute schoenen aantrekken en het zelf doen. Is lang niet zo moeilijk als je denkt.
    Als je op Google zwart-wit handvergrotingen ingeeft krijg je een heel lijstje van adressen. Wel denk ik dat je meer dan 15 cent zult moeten betalen. Zo drukt kleurgamma ook op bariet, drukt door en houdt tegen als je dat wil. Voor 15 cent kun je niets tegenhouden.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Volgens mij heeft Kleurgamma recent de hele analoge boel in de uitverkoop gedaan?
    Met andere woorden ook daar gaat het via digitale printers.
    harry

Release, the best you can do...

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Volgens mij heeft Kleurgamma recent de hele analoge boel in de uitverkoop gedaan?
    Zou graag meer horen als je een link hebt die daar meer over zegt. Maar het zou mij niet zo verbazen dat grootformaat afdrukken niet meer wordt gedaan bij Kleurgamma... Het filiaal "Hazenstraat" met al zijn analoge labapparatuur, is inmiddels al weer een aantal jaartjes dicht. Ze waren qua afdrukken ongetwijfeld al jaren meer met digitaal dan analoog bezig. Wel zie ik nog filmontwikkeling op de site vermeld,dus ik denk dat je er nog wel met je (vlak-)film heen kunt gaan om het ontwikkeld te krijgen.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Ik ga er vanuit dat de info op de website juist is:
    http://www.kleurgamma.com/content/view/60/100/

Ik heb verder niets gehoord dat de service bij kleurgamma verdwenen is. Iets in de uitverkoop doen is wat anders dan werkelijk verkopen. En wie is de koper? Bovendien: de professionals moeten hun films (en daar worden heel wat van verkocht) toch laten afwerken. Mogelijk is dat in Nederland niet zo aan de orde; maar elders is dat zeker belangrijk.

Jed

Shooter
    Medium Format
    hah, Ja inderdaad Purmerend... Ik ga als ik bij de Verbeelding ben geweest daarna altijd even drinken bij de bierbrouwerij 't Y in Amsterdam...
    Heb wel heel goede ervaringen met De Verbeelding. Ze maken mooie handafdrukken en je mag er ook bij zijn om aanwijzingen te geven. Volgens mij heette de contactpersoon daar Hans Rozen.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin