Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,545   Posts: 1,544,452   Online: 1014

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16

Shooter
    35mm

Waar analoge afdrukken te krijgen.

Ik fotografeer meestal in zwart/wit maar af en toe een kleurenfilm. Deze druk ik niet zelf af maar breng ze meestal weg voor ontwikkelen en afdrukken. De meeste centrales doen dit digitaal en scannen je films eerst in. Weet iemand nog een afdrukcentrale waar je negatieven nog gewoon ouderwets belicht worden. De gescande afdrukken vind ik er namelijk niet uitzien.

Groet Pieter.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Hoi,Pieter
    Bij ons in belgie zal je volgens mee geen enkel labo nog vinden dat nog volledig analoog zal afdrukken of je moet veel geld betalen als je het zo wilt.
    Ik heb echter de indruk als je een goed labo gebruikt dat de afdruk dan toch wel goed moet zijn .
    Bij mij is het ook zo dat ik misschien een 5-tal kleuren foto's laat maken per jaar, maar dan geef ik er wel geld aan om het goed te laten doen. Profesioneel dus. Laat ze dan wel een formaatje groter afdrukken.
    Voor de rest zoeken zeker.
    Groetjes, ludo

Shooter
    4x5 Format
    Denk ook dat alle grote jongens niet meer optisch vergroten. Je zult op zoek moeten gaan naar een kleintje die het nog volhoud. Kijk voor de 0,15 cent die de hema vraagt kun je natuurlijk weinig doen. Ik weet dat het vaklapje in Laren (bij Hilversum) nog een analoog printer heeft. Of toch maar de stoute schoenen aantrekken en het zelf doen. Is lang niet zo moeilijk als je denkt.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Is lang niet zo moeilijk als je denkt.
    Misschien moeten we eens een workshop voor beginners organiseren. Want naar dokales kan je hard zoeken. Behalve als je naar Frankrijk wilt...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Ik heb twee 50*75 kleurenafdrukken hangen in mijn woonkamer die ik toch al wel misschien 7 jaar geleden heb laten maken. Ik ging er toen nog vanuit dat dat volledig analoog zou gebeuren. Echter, toen ik ze terugkreeg, bleek er JPEG op de achterkant gedrukt. Gescant en digitaal belicht dus. Over de kwaliteit heb ik echter niets te klagen, ondanks niet professioneel afdrukken via een fotozaak. De apparatuur voor scannen van film in die professionele labs moet ook in die tijd al van zeer hoog niveau zijn geweest.

Ik ben eigenlijk verbaast wat nog uit 200 ISO kleurenfilm is te halen... het was geschoten op Kodak Gold 200. Ik denk dat het toen nog via Kodak is gegaan, tegenwoordig is Kodak in Nederland zo'n beetje dood, omdat alles nu naar Belgie moet, en dat meer dan een week kost, zijn de meeste fotozaken tegenwoordig op de Fuji service overgegaan.

Met de opkomst van de digitale offsetdruk van hele fotoalbums, vrees ik echter dat zelfs dat wel eens teloor zou kunnen gaan...
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm
    Alvast bedankt voor de reacties. Zal het waarschijnlijk toch zelf moeten gaan doen.

Shooter
    Medium Format
    Bij De Verbeelding in Amsterdam doen ze het nog analoog, ook tot heeeel grote formaten!
    http://www.deverbeelding.nl/

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by redhead View Post
    Bij De Verbeelding in Amsterdam doen ze het nog analoog, ook tot heeeel grote formaten!
    http://www.deverbeelding.nl/
    Ehmmm, Purmerend is geen Amsterdam!

Helaas ook een vrij beroerde website. Het lijkt in eerste instantie of de website uberhaupt niets weergeeft, pas als je op de tekst Fotovaklaboratorium klikt, krijg je in het bovenste deel wat info te zien. Zeldzaam slecht en onhandig...

Maar ze zijn waarschijnlijk beter met het analoge deel
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm
    misschien heb je hier wat aan

http://www.fifocolor.nl/

Dit bedrijf zit in Lelystad

Kroon

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by pieterkamp View Post
    Ik fotografeer meestal in zwart/wit maar af en toe een kleurenfilm. Deze druk ik niet zelf af maar breng ze meestal weg voor ontwikkelen en afdrukken. De meeste centrales doen dit digitaal en scannen je films eerst in. Weet iemand nog een afdrukcentrale waar je negatieven nog gewoon ouderwets belicht worden. De gescande afdrukken vind ik er namelijk niet uitzien.

Groet Pieter.
    Ik maak hier uit op dat je de kleurenfilm wegbrengt en zwart-wit zelf drukt. Dan is je vraag naar een afdruk-centrale die kleur analoog drukt. Is deze interpretatie juist?

Jed

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin