Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,774   Posts: 1,516,624   Online: 1105

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16

Shooter
    Medium Format
    Overigens, ik heb inmiddels bericht gekregen van Skypictures en het Beeldgebouw. Beiden kunnen deze filmrollen niet meer ontwikkelen

WIEOWIE heeft er nog ideeen? eventueel in Duitsland???

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Zoals gezegd, ik zou zeker ook nog even bij Kleurgamma in Amsterdam navragen. Kleurgamma heeft dan ook wel 1 nevenlab moeten sluiten iets van twee jaar terug (in de Hazenstraat), maar het lab aan de Mauritskade draait nog steeds. Zij doen in ieder geval alles tot 8x10 inch grootformaat, en wellicht hebben zij nog voorzieningen voor een dergelijke ontwikkeling, hoewel die dan waarschijnlijk al een aardig tijdje ongebruikt zijn geweest...

Mocht je willen bellen om te informeren, vermeld dan wel duidelijk dat het om een ongebruikelijke rolfilm variant van 4x5 gaat, want op een vraag of ze 4x5 ontwikkelen, zullen ze sowieso ja zeggen.

Daarnaast heb ik bij Foto Den Boer in Amsterdam, zo'n beetje het laatste analoge Mekka in Nederland, waar ik vandaag toch even moest zijn, nog een kleine navraag gedaan, en zei raden mij het onderstaande lab aan. Maar bel ze eerst maar op, want natuurlijk dikke kans dat het niks is, maar je weet echter nooit...

Wiegers Foto-Vaklaboratorium
    Nijverheidsweg 12-B, 3606 AJ MAARSSEN
    Telefoon: 0346 561347

En als je toch internationaal gaat denken, zou ik zeker ook even een post op het Engelstalige forum plaatsen, dikke kans dat je daar wel nog een positief antwoord verkrijgt, voor een adres in het buitenland.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Daarnaast heb ik bij Foto Den Boer in Amsterdam, zo'n beetje het laatste analoge Mekka in Nederland.
    Die ken ik niet eens terwijl ik toch redelijk in de buurt van Amsterdam woon.
    Bedankt!

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by redhead View Post
    WIEOWIE heeft er nog ideeen? eventueel in Duitsland???
    Er zit inmiddels wat post in jouw brievenbus. (Vind jij via "My Apug" of "unread PM's" rechts boven.)

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by redhead View Post
    In mijn linhof aerotechnika kan ik grootformaat rolfim gebruiken. Weet iemand nog een vaklab waar deze film ontwikkeld kan worden? Vier jaar geleden kon dat nog bij capi lux vak (nu eyes on media), maar die zijn daar in 2008 mee gestopt.
    Bedankt alvast!
    Goedemorgen,
    Grootbeeld-films kunt u nog (geforceerd) laten ontwikkelen bij Foto Loek - Meerweg 187 - 9752 XB HAREN - 050 - 3096611
    Een vriendelijke groet van Aerophoto Eelde

Shooter
    4x5 Format
    Ik zou eens bij Linhof Munchen) informeren waar deze film ontwikkeld kan worden.

En als ik zelf die film zou moeten ontwikkelen, zou ik een paterson tank spiraal op de correcte afstand moeten aanpassen. Als je zelf de handigheid mist om dat te doen, kun je een instrumentmaker vragen dat te doen.

Jed
    Last edited by Jed Freudenthal; 01-18-2010 at 04:13 AM. Click to view previous post history.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin