Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,300   Posts: 1,536,061   Online: 938

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16

Shooter
    Medium Format

grootformaat rolfilm

In mijn linhof aerotechnika kan ik grootformaat rolfim gebruiken. Weet iemand nog een vaklab waar deze film ontwikkeld kan worden? Vier jaar geleden kon dat nog bij capi lux vak (nu eyes on media), maar die zijn daar in 2008 mee gestopt.
    Bedankt alvast!

Shooter
    4x5 Format
    Hoi,
    Probeer het eens bij het beeldgebouw in Rotterdam Abr. van Stolkweg 010-4153344.
    René de Caluwé
    Kentmere Benelux

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Welkom Redhead,

Ik ben een beetje in de war.
    De grootste rollfilm is type 120 en 220, beiden 65mm breed.

Bedoel jij de spoelenfilm 126mm breed ?

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Ik heb inmiddels begrepen dat Linhof zelf de benoeming Rollfilm voor de opgerolde 126mm film gebruikt.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by redhead View Post
    In mijn linhof aerotechnika kan ik grootformaat rolfim gebruiken.
    Grootformaat rolfilm? Daar hoor ik nu voor het eerst van... waar koop je zoiets uberhaupt , of bedoel je toch middenformaat rolfilm? En wat voor gigantische houder heb je daar wel niet voor nodig?

Qua adressen in Amsterdam, kun je middenformaat rolfilm in ieder geval nog probleemloos bij Kleurgamma (die het intern doen), of Foto Den Boer (die het waarschijnlijk naar Fuji of een ander lab stuurt) laten ontwikkelen:

Kleurgamma doet ook alle reguliere formaten grootformaat film (4x5 en 8x10), maar een rolfilm variant zou je moeten navragen...
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    126mm is de `kleine´ versie van de 9,5" film, die in de vast ingebouwde karteringskameras wordt gebruikt.
    Te verkrijgen bv. bij Agfa.

Op 126mm belicht jij een formaat van 4x5", of zoiets.
    Wordt normaal ontwikkeld in een doorloop processor, op rollen dus. Zulke vind jij bij de kaarteringsbedrijven en aero-labos.
    Last edited by AgX; 11-05-2009 at 03:15 AM. Click to view previous post history.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Wat Redhead bedoelt is 4x5 inch film op de rol voor de aerotechnika zoals je kunt zien op deze foto:

Click image for larger version. 

Name:	herfstcursus2009.jpg 
Views:	36 
Size:	83.5 KB 
ID:	15724

@ Redhead. Je kunt eens informeren bij http://www.skypictures.nl/ Die gebruiken blijkbaar deze camera's nog. En ze doen de afwerking van de films blijkbaar in eigen huis.
    Last edited by argentic; 11-06-2009 at 03:04 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Ik heb er (nog) niet al te veel verstand van...
    Mijn man was luchtfotograaf en is 4 jaar geleden overleden. Ik heb dus nu zijn camera's in bezit en nu ben ik langzaamaan die prachtige apparaten aan het verkennen. Hij had de Linhof altijd "bedrijfsklaar" staan en er zat dus nog een film in de 2 bijbehorende vacuumcasettes.

Onlangs kreeg ik de ongekende mogelijkheid in een fotocursus om met die Linhof aerotechnika opnamen te maken boven de vulkanen in de Auvergne.
    Ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig of het wat geworden is en of de film nog goed was en wil de film dus laten ontwikkelen.
    Een reststukje negatief is 125 mm hoog. De negatieven zelf zijn 4x5

Nou ik ben eens in de boeken gedoken. Hij heeft in 2005 KODAK AEROCOLOR HS Film SO-846 gekocht, 5" x 100 ft, voor ca 300 euro.
    Dat zou dus heel goed nu in de cassettes kunnen zitten.

Ik ga ook eens navragen bij de tips die jullie hebben gegeven.
    Bedankt!

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Wat Redhead bedoelt is 4x5 inch film op de rol voor de aerotechnika zoals je kunt zien op deze foto (zelfs met een "redhead")
    Quote Originally Posted by redhead View Post
    Onlangs kreeg ik de ongekende mogelijkheid in een fotocursus om met die Linhof aerotechnika opnamen te maken boven de vulkanen in de Auvergne.
    Ik geloof dat de oogst van roodharige vrouwelijke luchtfotografen in opleiding met Aerotechnika camera's in de Auvergne in Frankrijk dit jaar erg goed is. Zal nog maar even een flesje inslaan met deze abundantie van redheads en zo'n goed jaar... je weet maar nooit hoe de dronk het volgend jaar is...

Marco
    Last edited by Marco B; 11-05-2009 at 04:35 PM. Click to view previous post history.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    Medium Format
    Ik geloof dat de oogst van roodharige vrouwelijke luchtfotografen in opleiding met Aerotechnika camera's in de Auvergne in Frankrijk dit jaar erg goed is.

Ook volgens jaar is de redhead-oogst nog niet op in de Auvergne! Er komt een cursus "grootformaat-met-de-technische-camera" aan in de hersfst van 2010! Wellicht tot ziens met de rode wijn bij de open haard daar.

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin