Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,338   Posts: 1,537,617   Online: 997

Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 31 to 33 of 33
    sandermarijn's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    11
    Quote Originally Posted by arnodepachter View Post
    Het enige nadeel aan de Digibase is wel, je producten mengen moet héél secuur gebeuren, zowel maken dat je ze mixt op een constante 49°C, en dat je ze op de milliliter afmeet...
    Mixen bij 49°C? Dat heb ik zeker en vast niet gedaan toen ik eens Digibase gebruikte. Staat dat in de handleiding? Zou het echt uitmaken of je mixt bij 49°C, 38°C of bij kamertemperatuur? Er zitten toch geen poeders in deze kit?

Ik had trouwens destijds wel droogsporen van de stab op mijn negatieven (ondanks demi-water). Stab van Tetenal daarentegen werkte prima. Ik heb hier nooit de vinger op de zere plek weten te leggen.

Sander

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Sinds amaloco ermee gestopt is, (Wat was dat makkelijk spul; veel langer houdbaar dan op de verpakking stond en makkelijk mengen) ben ik overgegaan op tetenal. Werkt gewoon goed. STAB van tetenal werkt wel goed; geen vlekken.
    Bij Tetenal hoef je niet zo op te letten op temperatuur bij het mengen. Wel natuurlijk bij het ontwikkelen.

Johan

Luc
    Luc is offline
    Luc's Avatar
    Shooter
    35mm RF

Zelf C41 kleur negatief fil;s ontwikklen

Ik werk ondertussen 2 jaar met Tetenal en ben over het algemeen tevreden. Wel heb ik de laatste tijd problemen gehad met Fuji C200. Ik weet nog niet of het aan de C41 ontwikkeling lag of aan de film. (het was de eerste maal dat ik die C200 gebruikte) De kleuren zijn gewoon lelijk. Ik heb geen densitometer, maar als ik de negatieven inscan en de kurve van het blauwe kanaal steiler maak dan zijn de kleuren OK. Op school noemden we dat een kippende dominante.
    In de Tetenal set waarin ik 8 Fuji C200 filmen ontwikkeld heb, heb ik ook nog 1 cross processing en 1 film uit een wegwerpcamera ontwikkeld.
    Ik heb nog meer dan 10 van die filmen en heb enkele dagen geleden een nieuwe Tetenal C41 set aangemaakt en zal nogmaals proberen of het een eenmalig probleem was of niet.
    Ik hou jullie op de hoogte.

Page 4 of 4 FirstFirst 1234

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin