Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,851   Posts: 1,582,856   Online: 820

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 17 of 17

Shooter
    Medium Format
    Ah, bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb inderdaad een mooi Manfrotto statief, dat staat als een huis. (Speciaal voor een zwaardere camera tot 12 kg).
    Voor een bedrag van rond de 25 euro voor 50 sheets kun je nog wel een expirimentje uitvoeren... (uhh... moest ik de cassette in het donker laden...?).
    Groetjes, Jeanette

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by redhead View Post
    Voor een bedrag van rond de 25 euro voor 50 sheets kun je nog wel een expirimentje uitvoeren... (uhh... moest ik de cassette in het donker laden...?).
    Groetjes, Jeanette

The Kodak board of directors includes many top people from other companies who sit on it. During one meeting, they were passing around samples of a new film in new trade dress, and one of the new board members popped the seal on the 120 roll and pulled it out onto the table and said, "Oh, how nice and smooth". There was dead silence. Then the member said "Oh, did I do something to hurt it?"

They explained 'film' to the new member. Then they passed out the prints that were part of the demo!

- Photo Engineer

My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by redhead View Post
    Ah, bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb inderdaad een mooi Manfrotto statief, dat staat als een huis. (Speciaal voor een zwaardere camera tot 12 kg).
    Groetjes, Jeanette
    ik kijk altijd even of er ergens stof op zit voordat ik ze in de cassette plaats.
    Niets is zo irritant als donkere stippen op je afdruk.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Binnenkort komt adox met een pan 400 film uit.
    De 4x5 komt iets later en verderop in het jaar komt de pan 100.

om te testen maakt het niet zoveel uit. Sheets soppen in rodinal 1+50 voor 10-12 minuten en je hebt bruikbaar materiaal.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    ik kijk altijd even of er ergens stof op zit voordat ik ze in de cassette plaats.
    Niets is zo irritant als donkere stippen op je afdruk.
    Helemaal mee eens, ga altijd even met de stofzuiger door mijn donkere kamer voordat ik film inleg. Daarnaast haal ik hem ook vaak even over de cassette's.

Mijn stofproblemen uit het begin zijn daarmee nagenoeg tot nul gereduceerd.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Binnenkort komt adox met een pan 400 film uit.
    Interessant, dat is toch wel een ontbrekend onderdeel in het segment van Adox/Foma/Efke. Rollei (Maco) maakt natuurlijk nog de Rollei 400 ISO film, maar die is geloof ik niet veel goedkoper dan die van de grote concurrenten.
    My website

RobertV's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Interessant, dat is toch wel een ontbrekend onderdeel in het segment van Adox/Foma/Efke. Rollei (Maco) maakt natuurlijk nog de Rollei 400 ISO film, maar die is geloof ik niet veel goedkoper dan die van de grote concurrenten.
    Geen iso 400 film maar een iso 100 Orthopan film: Rollei Retro 100 TONAL, 2x25 sheets 4x5" voor Eur. 39,95.
    http://www.fotohuisrovo.nl/documenta...o100TONALn.pdf

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin