Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,222   Posts: 1,532,467   Online: 1141

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Shooter
    Medium Format

welke 4x5 vlakfilm voor testopnames?

Binnenkort is het zover: en kan ik mijn Linhof Technika voor het eerst gaan gebruiken. Ik heb totaal geen ervaring met zo'n camera en het wordt dus een grote ontdekkingstocht. :rolleyes:

Gewoon maar beginnen dacht ik zo. Welke soort film kan ik het beste gebruiken voor de testopnamen?

Ik wil graag ervaren hoe de camera werkt. Ik verwacht dan ook niet meteen de mooiste foto's te maken, en er zullen best vreemde expirimenten gebeuren... Dus bij voorkeur veel film voor weinig geld...

Groetjes, Jeanette

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by redhead View Post
    Binnenkort is het zover: en kan ik mijn Linhof Technika voor het eerst gaan gebruiken. Ik heb totaal geen ervaring met zo'n camera en het wordt dus een grote ontdekkingstocht. :rolleyes:

Gewoon maar beginnen dacht ik zo. Welke soort film kan ik het beste gebruiken voor de testopnamen?

Ik wil graag ervaren hoe de camera werkt. Ik verwacht dan ook niet meteen de mooiste foto's te maken, en er zullen best vreemde expirimenten gebeuren... Dus bij voorkeur veel film voor weinig geld...

Groetjes, Jeanette
    Adox en Foma films zijn denk ik de meest voordelige films. Overigens is de ontwikkelaar-filmcombinatie bepalend voor de beeldkwaliteit (en dat hangt af van persoonlijke voorkeur). Een jaar geleden heb een 7 verschillende films vergeleken. En voor mij kwam de goedkoopste film als favoriet tevoorschijn. Denk niet dat een goedkope film een slechte film is.

Jed

AgX
    AgX is online now

Shooter
    Multi Format
    Ik denk 23€ voor 50 blad 4x5 sw is het meest goedkoop.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Adox o.a. hier te krijgen: