Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,300   Posts: 1,535,883   Online: 947

Page 4 of 13 FirstFirst 12345678910 ... LastLast
Results 31 to 40 of 121

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by argentic
    Volgens mij heb ik piezo afdrukken gezien op de afgelopen fotobeurs in Bievres. Amerikaanse landschappen. Mooi werk. En de afdrukken zagen er goed uit. Inderdaad een beetje als mat bariet. Maar ik miste de diepte-indruk van echt bariet.
    Gilbert, was dat toevallig het werk van Yvon Haze van het Franse atelier Fine Art? Die doet namelijk piezo op de 9600, momenteel loopt er in Parijs ook een expo van zijn werk (inderdaad Am. landschappen). In het oktobernummer van Réponses Photo staat een interview met hem, plus een uitgebreid portfolio. Ziet er ook in druk al erg fraai uit. En wat ik begrepen heb van mensen die de Kina hebben bezocht, is dat piezo echt geweldig.

Groet, Paul.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Onderkant en bovenkant niet waterpas

Afgelopen weekend een aantal afdrukken gemaakt op Agfa Multicontract Classic (111). Deze vervolgens op het slaapkamerraam geplakt met aquarel-tape (alle vier de zijden). De dag erna heb ik ze losgesneden en mij viel op dat de randen van de print (dus waar het wit van de maskerranden begint) niet recht waren maar iets bol stonden. Kent iemand dit verschijnsel? Ik zag dat het aquarelpapier op een aantal plekken los was gescheurd... zou dit de oorzaak zijn geweest?

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Afgelopen weekend een aantal afdrukken gemaakt op Agfa Multicontract Classic (111). Deze vervolgens op het slaapkamerraam geplakt met aquarel-tape (alle vier de zijden). De dag erna heb ik ze losgesneden en mij viel op dat de randen van de print (dus waar het wit van de maskerranden begint) niet recht waren maar iets bol stonden. Kent iemand dit verschijnsel? Ik zag dat het aquarelpapier op een aantal plekken los was gescheurd... zou dit de oorzaak zijn geweest?
    Inderdaad, dat is de oorzaak.
    Je aquareltape mag niet scheuren.
    Kunst va hem niet te vochtig maar toch nat genoeg te maken dat hij goed kleeft.
    Ook het glas horizontaal leggen, in een niet te droge koele ruimte (kelder bvb), zodanig dat hij niet te vlug droogt.

mvrgr
    Fred

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by paulmat
    Gilbert, was dat toevallig het werk van Yvon Haze van het Franse atelier Fine Art? Die doet namelijk piezo op de 9600, momenteel loopt er in Parijs ook een expo van zijn werk (inderdaad Am. landschappen). In het oktobernummer van Réponses Photo staat een interview met hem, plus een uitgebreid portfolio. Ziet er ook in druk al erg fraai uit. En wat ik begrepen heb van mensen die de Kina hebben bezocht, is dat piezo echt geweldig.

Groet, Paul.
    Ja, dat is hem. Prachtig werk. En mooie afdrukken. Maar het komt op mij toch echt minder goed over dan bariet. In werkelijkheid ziet het er gewoon platter uit. Het mist die driedimensionale kwaliteit van een goede barietafdruk.
    Last edited by argentic; 01-25-2005 at 11:52 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Vreemd fenomeen

Fred, bedankt voor je bijdrage. Ik zal hier in de toekomst beter op gaan letten! Wellicht door hetzelfde veroorzaakt - al vermoed ik van niet - is het volgende fenomeen dat ik op mijn afdruk tegenkwam (zie bijgevoegde foto). Dit is een sterke uitvergroting van een stipje met een soort van bliksem achtige 'poten' die ik diverse op mijn (bariet) afdruk tegenkwam.
    Het negatief was een 35mm FP4 rolletje... daarop kon ik met het blote oog niets ontdekken, maar ik gok dat dat ook moeilijk zou zijn geweest gezien de afmeting. Iemand enig idee?

Shooter
    Plastic Cameras
    Iemand enig idee?
    Geen flauw idee soulsurround, ik weet alleen dat ik die "bliksemstofjes" nog nooit eerder heb gezien in de ruim 25 jaar dat ik met enige regelmaat barietprintjes maak.

Groet, Paul.

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by argentic
    Ja, dat is hem. Prachtig werk. En mooie afdrukken. Maar het komt op mij toch echt minder goed over dan bariet. In werkelijkheid ziet het er gewoon platter uit. Het mist die driedimensionale kwaliteit van een goede barietafdruk.
    Ah, interessant om ook eens een oordeel te horen van een barietkenner die die piezo-prints met eigen ogen heeft gezien (heb ik nog nooit namelijk). Ik heb tot dusver alleen verhalen gelezen als 'beter dan bariet' en 'vrijwel gelijk aan mat bariet'.

De beste z/w inkjet-prints die ik tot dusver onder ogen heb gekregen, kwamen uit een Epson 2100. Maar die zeer matte platen halen het in de verste verten niet bij mijn eigen kleinbeeldprintjes op Bergger 24x30 vc-bariet, gemaakt met een supersimpele Opemus 5.

Een on-Apug-vraag. Wat doen we/jullie als er binnenkort een printer op de markt verschijnt die bariet wel evenaart? (Waarom niet namelijk, met die computers kan veel, zelfs erg veel...). Apug opheffen? :-)

Groet, Paul.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by paulmat
    ...

Een on-Apug-vraag. Wat doen we/jullie als er binnenkort een printer op de markt verschijnt die bariet wel evenaart? (Waarom niet namelijk, met die computers kan veel, zelfs erg veel...). Apug opheffen? :-)

Groet, Paul.
    Vandaag was ik even op bezoek op de academie.
    Onderwerp werd er aangeraakt...met bvb ook iemand die in de drukkerswereld actief is.

Eén van de drie fenomenen-uidagingen in een zwart-wit druk: zwarting (d-max)/mesomerie/houdbaarheid zullen soms door één of andere combinatie geëvenaard worden, (bvb door het lamineren van een print) alle drie tergelijkertijd oplossen wordt een hele uitdaging.
    Het wordt alleszins een heel moeilijke workflow, met een dure printer en een hoge printkost.

Trouwens een rc-afdruk, als je hem schuin bekijkt, heeft ook nog last van een 'oppervlakkige' print te zijn.

Aan ons om de fotografie wereld te overtuigen dat de 'doka-zwart-wit-barietafdruk-workflow veruit de makkelijkste is met veruit het beste resultaat.
    Zonder beperking van formaat, want dat wordt nog steeds vergeten: van KB zie ik schitterende 1.15 op 1.80 afdrukken.

(Ik hoor trouwens van fotografen die opnieuw de analoge workflow opzoeken).

mvrgr
    Fred

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by fred
    (Ik hoor trouwens van fotografen die opnieuw de analoge workflow opzoeken).

mvrgr
    Fred
    Hoop doet (her)leven. Roep dat al tijden naar degenen die snel overstapten op digitale fotografie. Je komt er vanzelf wel weer op terug...

harry
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Dit probleem kan je voorkomen door de print ongeveer 20 minuten te laten drogen op de glasplaat voordat je hem vastplakt met de aquareltape. Als de hoekjes een beetje beginnen te drogen (kan je aan de achterkant door de glasplaat heen zien), dan vastplakken met tape.
    Succes, Anne Marieke

Page 4 of 13 FirstFirst 12345678910 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin