Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,956   Posts: 1,586,030   Online: 794

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Test strip Printer

Hallo,

In het boek "Way Beyond Monochrome"
    wordt het in mekaar knutselen van een 'test strip printer' tot in de detail uitgelegd.
    Aangezien ik niet zo'n handige harry ben... :-)
    Wie heeft er hier de ambitie om er zelf een aantal exemplaren te maken?

Ik heb dan interesse in één exemplaar.
    Uiteraard mits vergoeding van de (on)kosten.

Fred

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Hmm en hoe ziet dit eruit, welke materialen zijn nodig.... Misschien in de grote vakantie als ik tijd heb. Waw ik moet die boek zo vlug mogelijk lezen.... zelf knutselen
    Staan er nog van die leuke zaken in?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Test-Strip-Printer

Test-Strip-Printer
    Quote Originally Posted by fred
    Hallo,

In het boek "Way Beyond Monochrome"
    wordt het in mekaar knutselen van een 'test strip printer' tot in de detail uitgelegd.
    Aangezien ik niet zo'n handige harry ben... :-)
    Wie heeft er hier de ambitie om er zelf een aantal exemplaren te maken?

Ik heb dan interesse in één exemplaar.
    Uiteraard mits vergoeding van de (on)kosten.

Fred
    Pieter,
    Ik heb er al een laten maken en werkt uitstekend.
    Als er meer interesse is wil ik ze wel vragen wat ze gaan kosten als we dat in productie nemen. Een groter aantal is natuurlijk altijd voordeliger. En het ziet er veel strakker (professioneler) uit dan als je zelf met al die materialen aan het klungelen gaat.
    Ook heb ik het teststripbord van RH al laten maken met twee opties erin. Ten eerste voor het maken van de Gray Scale voor de AnaPro en Zonemaster en de tweede optie is om teststroken te maken voor de calibraties.
    Mijn nieuwe uitdaging is om deze in één test-strip-printer te verenigen. technisch ben ik er al wel uit moet alleen nog de tekening aanpassen.

Kortom als er meer interesse is ga ik graag even na wat dit zou moeten kosten voor ons.

handige harry
    harry

Release, the best you can do...

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo handige Harry,
    Ik heb wel belangstelling voor zo'n teststrip printer.
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka
    Test-Strip-Printer
    Pieter,
    Ik heb er al een laten maken en werkt uitstekend.
    Als er meer interesse is wil ik ze wel vragen wat ze gaan kosten als we dat in productie nemen. Een groter aantal is natuurlijk altijd voordeliger. En het ziet er veel strakker (professioneler) uit dan als je zelf met al die materialen aan het klungelen gaat.
    Ook heb ik het teststripbord van RH al laten maken met twee opties erin. Ten eerste voor het maken van de Gray Scale voor de AnaPro en Zonemaster en de tweede optie is om teststroken te maken voor de calibraties.
    Mijn nieuwe uitdaging is om deze in één test-strip-printer te verenigen. technisch ben ik er al wel uit moet alleen nog de tekening aanpassen.

Kortom als er meer interesse is ga ik graag even na wat dit zou moeten kosten voor ons.

handige harry

Hey Harry,

Sterk geïnteresseerd hier!

Fred

Shooter
    Multi Format
    Voor wie niet zo lang wil wachten:

Nova heeft de Step & Repeat in haar gamma zitten en die doet dat ook niet slecht.

Hoewel de oplossing die harry ons voorschotelt ook heel interessant klinkt. Interesse!

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by stevence
    Voor wie niet zo lang wil wachten:

Nova heeft de Step & Repeat in haar gamma zitten en die doet dat ook niet slecht.

Hoewel de oplossing die harry ons voorschotelt ook heel interessant klinkt. Interesse!
    http://www.ephotozine.com/equipment/...fm?test_id=115

Is ook interessant en een oplossing!

Harry??? :-)

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by fred
    http://www.ephotozine.com/equipment/...fm?test_id=115

Is ook interessant en een oplossing!

Harry??? :-)
    Goed speurwerk. Kende deze nog niet. Als ik er snel naar kijk valt me het volgende op. Je kunt er alleen maar één formaat papier in kwijt. Dat beperkt je in het gebruik. Voor calibratiestroken gebruik je maximaal 2,5 tot 5cm brede stroken evenals voor de gray scale of zoneliniaal die je wilt maken. Daarnaast is de ervaring die ik heb met mijn eerste prototype dat ik voor te licht (lees dun) materiaal heb gekozen 2,5 mm. Met als resultaat dat het bord ging verschuiven tijdens het maken van de stroken. Mijn laatste versie is het grondbord van 10 mm speciaal materiaal. De opbouw van de panelen hoeft dan niet meer zo dik te zijn. Stabiliteit is met sprongen vooruitgegaan.
    In mijn opbouw heb ik tbv van een nauwkeurige verschuiving een zaagtand systeem gemaakt waarmee je precies op de goede afstand de "slider" kunt inrasteren. Tevens wilde ik geen 3 verschillende bordjes op de werktafel hebben en heb ik ervoor gekozen alles in een systeempje onder te brengen.
    Begrijp dat er interresse is. Zal de komende week eens informeren wat een en ander zou moeten kosten als we een serietje kunnen laten maken.
    Als er nog meer liefhebbers zijn dan wordt het prijstechnisch nog interresanter.

harry
    harry

Release, the best you can do...

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ik ben natuurlijk ook liefhebber, zodat ik wat materiaal heb eenmaal ik zelf vergroot
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Wat zou je richtprijs worden?
    Ik ben ook geïnteresseerd.

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin