Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,872   Posts: 1,520,097   Online: 802

Results 1 to 2 of 2
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Beoordelen van je bariet afdruk?

Beste Allen,

Het beoordelen van de print gebeurt het best in deze lichtomstandigheden waar uiteindelijk je print gaat hangen.

Maar dat is niet altijd mogelijk.

Dus twee vragen voor de kenners:
    1) Bij welk licht beoordeel je, de pas afgedrukte (en gedroogde) prints/proefsrookjes?

2) Welk verlichtings systeem gebruik je voor het verlichten van je prints...
    en welk soort lampen (kleurtemperatuur?) en wat is hiervoor "the state of the art"?

mvrgr
    Fred

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Dat is en blijft een probleem. Ik heb daar weleens een discussie over gestart op de FAP en daar is geen eenduidig antwoord uit gekomen. Je moet je print dus afdrukken voor de plaats waar hij komt te hangen.

In mijn situatie is het zo dat ik meestal voor mezelf afdruk en ik heb altijd drie foto's hangen en daar heb ik halogeen spots op. Door het licht komen vooral de details in de zwarten goed uit. De afdruk beoordeel ik dan mbv halogeen spotjes. Trouwens als je je 'workflow' onder controle hebt, dan is het vrij gemakkeljk om aanpassingen te maken mbt de zwaarte van de print.

Ben

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin