Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,929   Posts: 1,585,249   Online: 1003

Page 4 of 10 FirstFirst 12345678910 LastLast
Results 31 to 40 of 100

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    PS. Jeroen, op welk formaat gelden jouw waarden? en met welk diafragma (f) ?
    De waarden die ik hierboven gaf gelden voor een afdruk van 18x27cm (bij f/11).

Heeft die persoon al een keer door z'n Focotar heen gekeken?
    Jeroen

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    FRED: Hoe is de zwarting van de "Kodak" tekst op je 6/6 negatieven?
    JEROEN: Niet pikzwart, maar wel donker. Zal straks thuis nogmaals kijken.
    Ik heb nog even naar het negatief gekeken, maar dit ziet er imho prima uit, goede zwarting, ook van de "Kodak" tekst (hierboven staat dus de link naar de betreffende afdruk).

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Beste Jeroen,

Maak eens een identieke afdruk van een kleinbeeld negatief met je 50mm op de 605? Op een zelfde merk papier met zelfde
    Wat geeft dit in vergelijking ?
    Je kan 3 variabelen controleren dan: negatief, lens en condensor schakelaar.

mvrgr
    Fred

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hallo Jeroen,

Hoe filter je de gradatie? Met de kleurenkop van de M605?

Er zitten namelijk twee knoppen op de M605 die je filtering in en uitschakelen. De hendel aan de zijkant is voor wit licht - gefilterd licht. En het knopje op de voorkant is om een extra filtering toe te voegen. Als beide knoppen op wit staan, kun je filteren wat je wilt, maar blijft de gradatie gelijk, en de afdruktijden erg kort.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by fred
    Maak eens een identieke afdruk van een kleinbeeld negatief met je 50mm op de 605? Op een zelfde merk papier met zelfde
    Wat geeft dit in vergelijking ?
    Je kan 3 variabelen controleren dan: negatief, lens en condensor schakelaar.
    Ik heb helaas (nog) geen 50mm objectief voor m'n Durst... dus die test kan ik nog niet doen :-(.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by argentic
    Hallo Jeroen,

Hoe filter je de gradatie? Met de kleurenkop van de M605?

Er zitten namelijk twee knoppen op de M605 die je filtering in en uitschakelen. De hendel aan de zijkant is voor wit licht - gefilterd licht. En het knopje op de voorkant is om een extra filtering toe te voegen. Als beide knoppen op wit staan, kun je filteren wat je wilt, maar blijft de gradatie gelijk, en de afdruktijden erg kort.
    Hi Argentic, bedankt voor je reply. Ik vrees echter dat het goed zit met de filtering. Bij het splitgraden zie je duidelijk dat de "80Y" veel effect heeft op de lichtere partijen en de "130M" veel effect op de donkere... maar ik zal dit weekend nog een print maken, lettende op al de gegeven tips.
    Jeroen

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Ik heb helaas (nog) geen 50mm objectief voor m'n Durst... dus die test kan ik nog niet doen :-(.
    en je 40/50mm mm van je V35??

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by fred
    en je 40/50mm mm van je V35??
    Noumoe, dat ik daar zelf niet aan had gedacht... blijkbaar zijn er nog want onbewandelde paden in mijn brein. Ik moet echt wat 'losser' worden, want de Focotar past inderdaad in de Durst... was nog nooit bij me opgekomen (ik zat af en toe al naar een 50mm Rodenstock of Schneider te kijken op marktplaats!).

Dat gaan we dus ook proberen... als het niet het diafragma blijkt te zijn!
    Bedankt Fred!
    Jeroen

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin
    Hallo Rene,

Ik heb al eens eerder wat proeven gezien op kleine stukje papier. Heb je die van al je papier?
    Hoi Jaap,
    Ik heb van alle VC Fineprint en VC Select papieren proefdrukken behalve
    van de Art Classic, Kentona en de Bromide, dus ik zie je graag in Houten
    ik denk dat Wilbert ook komt, kunnen we ook nog even wat drinken of iets
    afspreken voor een volgende ontmoeting,

René

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Operatie kleurkop

...ik zat af en toe al naar een 50mm Rodenstock of Schneider te kijken op marktplaats...
    Nou, ik denk dat we voorlopig even genezen zijn van Marktplaats...

Vandaag dus weer hetzelfde negatief in mijn Durst M605c gestopt (ook via Marktplaats gekocht) en alles nagelopen. Ik heb niets kunnen vinden wat ik enkele dagen gelden fout zou hebben gedaan...

Toevallig had ik de vergroter van mijn zus (ook een Durst M605c... maar met een kleurkop zonder extra magentafilter knopje) nog bij me op zolder staan, dus die heb ik maar eens aangesloten.

Meteen viel me op dat de hoeveelheid geel en magenta bij dezelde filtratie (als op mijn vergroter) een stuk groter was bij die van mijn zus! Dus ik denk dat er iets mis is met de filtering in mijn kop. Het is niet zo dat ie er helemaal geen geel en magenta in gooit... maar een stuk minder dan bij de Durst van mijn zus.
    Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad?

En voordat ik nu de boel ga mollen... kun je dit zelf verhelpen door de kop open te schroeven en wat aanpassingen te doen (Argentic... heb jij hier wellicht ervaring mee)?

Ideas anyone?
    Jeroen

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin