Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,198   Posts: 1,531,449   Online: 764

Page 5 of 10 FirstFirst 12345678910 LastLast
Results 41 to 50 of 100

Shooter
    Medium Format
    Ja, het risico van gebruikte materialen kopen heb je altijd. :rolleyes:

Ik stel voor dat je de Durst M605 kop naar Wetzlar stuurt voor Split Grade ombouw, ben je van alle ellende af, kun je extra erbij aansluiten op je bestaande V35 Leitz console (laat 3 split grade modules toe) en heb je tenminste normale tijden en goede prints. Die verotte dichro´tische filters gaan er dan toch uit!

Voor details kun je altijd contact met ons opnemen.

Robert

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Fotohuis

Ik stel voor dat je de Durst M605 kop naar Wetzlar stuurt voor Split Grade ombouw, ben je van alle ellende af, kun je extra erbij aansluiten op je bestaande V35 Leitz console (laat 3 split grade modules toe) en heb je tenminste normale tijden en goede prints. Die verotte dichro´tische filters gaan er dan toch uit!

Robert
    Hi Robert,
    Bedankt voor je advies... ik had je tegelijk met m'n post al een mailtje geschreven omtrend hetzelfde idee. Ik zie je antwoord wel tegemoed!

In de tussentijd hoop ik dat Argentic me nog kan laten weten of dit iets is wat vaker kan voorkomen bij kleurkoppen, of dat ik gewoon weer eens belazerd ben op marktplaats (ben net de rollei-sluiter-shock te boven!).

Jeroen

Shooter
    Medium Format
    Je bent waarschijnlijk niet de enige waar het wel eens fout gaat op marktplaats. Laatst iets gehad met een IR droger voor een klant. Uit de Kindermann liep het fixeer er bijna uit en erg veel IR was er niet meer. Feit alleen is dat wij nooit iets betalen als het niet werkt dus die chemo IR droger ging gewoon weer retour! (Zo sportief zijn we dan nog net )

Ik houd best wel van een beetje goed spul, afgetrapte doka rommel kom je genoeg tegen. Echt goed materiaal wordt inmiddels al wat schaarser.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis

Robert
    Normaliter gaan dicro´tische filters niet kapot. Ook verkleuring is bij normaal gebruik niet aan de orde. Maar opgeslagen in een oud, vochtig en tochtig magazijn zal niet bevordelijk zijn... Als ik je verhalen zo gelezen heb lijkt het me niet aan de filters te liggen want ik hoor je niet over een gebrek aan contrast maar alleen een te korte ontwikkeltijd. Doorgaans wil het wel eens zijn dat de zilverkleurige spiegel achter de lamp "mat" slaat en dat heeft tot gevolg dat je te lange tijden krijgt. Ook is het zo dat Durst in de loop van de productie een en ander heeft aangepast. Bij de Durst importeur kun je als je toch het vermoeden hebt dat er iets mis is de kop laten controleren en desnoods onderdelen vervangen. Of weer te koop aanbieden op ....
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka
    Of weer te koop aanbieden op ....
    Harry,
    dat zou niet eerlijk zijn t.o.v. de sukkelaar die het toestel koopt: iedereen die de moeite doet om een natte DOKA te onderhouden of zelfs nog te beginnen, verdient het om met materiaal te werken dat tiptop in orde is.

Verkopen kan, maar dan wel met een duidelijke melding dat er iets aan schort.

G

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Bij de Durst importeur kun je als je toch het vermoeden hebt dat er iets mis is de kop laten controleren en desnoods onderdelen vervangen.
    Enig idee wie de importeur van Durst in Nederland is?

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    ...ook is het zo dat Durst in de loop van de productie een en ander heeft aangepast...
    Ik heb er even over nagedacht, maar als de ene Durst M605c een meer intense kleuring geeft dan de andere (op dezelfde filtering)... dan heeft dat toch zeker ook z'n uitwerking op papier?!
    Of kun je het licht dat effect heeft op het papier niet allemaal met het blote oog waarnemen?
    Jeroen

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Enig idee wie de importeur van Durst in Nederland is?
    http://www.dokamagic.com/
    harry

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argus
    Harry,
    dat zou niet eerlijk zijn t.o.v. de sukkelaar die het toestel koopt: iedereen die de moeite doet om een natte DOKA te onderhouden of zelfs nog te beginnen, verdient het om met materiaal te werken dat tiptop in orde is.

Verkopen kan, maar dan wel met een duidelijke melding dat er iets aan schort.

G
    Helemaal mee eens, dat was/is de gedachte er ook achter...
    harry

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Ik heb er even over nagedacht, maar als de ene Durst M605c een meer intense kleuring geeft dan de andere (op dezelfde filtering)... dan heeft dat toch zeker ook z'n uitwerking op papier?!
    Of kun je het licht dat effect heeft op het papier niet allemaal met het blote oog waarnemen?
    Jeroen
    Je ogen moet je niet geloven. Gewoon prints maken met dezelfde filtering op beide Dursten. Daarna kun je vergelijken of de prints hezelfde zijn qua contrast e.d. Normaliter is geen enkele filterset identiek mar als je een kleine afwijking hebt zal dat te verwaarlozen zijn. Nog beter is het om een stepwedge te gebruiken dan is het een kwestie van tellen en je weet het verschil.
    harry

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin