Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,973   Posts: 1,558,708   Online: 796

Page 8 of 10 FirstFirst ... 2345678910 LastLast
Results 71 to 80 of 100

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by hka
    Ik blijf erbij, de foto gezien hebbende, dat het negatief te "dun" is.
    Foto is al onderweg naar Mudar voor nader onderzoek .

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by vaesjhsw
    Ik zou toch ook eens even de trafo door (laten) meten, ik kan me niet voorstellen dat je bij een gemiddeld gedekt negatief dergelijke korte sluitertijden krijgt. Ook ik heb wel eens negatieven (Kodak T-Max 100 of 400)die aan de dunnen kant zijn maar dan kom ik met een diafragma van 8 niet op sluitertijden onder de 10 seconde. (Durst M605 met Schneider componon-S 80mm, gradatie gemiddeld 2 1/2)
    De batterij voor de multi-meter is aan het opladen... resultaten zullen worden gepubliceerd zodra ze bekend zijn :-). EINDELIJK iemand met eenzelfde vergroter en geen problemen... mag ik vragen welke lamp er in jou vergroter zit Ronald (Merk, type, voltage & wattage)? En heb je een oude (met extra magenta filter) of nieuwe kleurkop?

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Of je TRA35 trafo geeft 15-18 volt of je diafragma mechanisme (Schneider) werkt niet goed zodat bij volle lensopening wordt belicht. Weet je zeker of je een ongestabiliseerde versie hebt, of er één met een (kapotte) stabilizer die dus veel teveel spanning afgeeft.

Robert
    Robert; zoals ik je reeds gemaild heb... heb ik een TRA305N en niet de TRA35! Wellicht is dat het? Hoe weet ik trouwens of ie 'stabiel' is of niet? De Schneider lijkt prima te werken...

P.S. Als ik ga meten... is dat dan gelijkspanning of wisselspanning? Ik neem aan het laatste?! Technisch ben ik hè

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Hangt een beetje van het systeem af wat gebruikt wordt. Ik heb zelf geen ervaring met de Durst stabilizers. E.e.a. kan zeer nauwkeurig regelen met een DC/DC convertor waardoor afwijkingen geminimaliseerd kunnen worden. Maar elke fabrikant heeft/koopt, zo zijn eigen oplossingen.

Voor Jeroen zal dit geen probleem worden want hij heeft familie bij ons om de hoek wonen en ik ben zelf van huis uit electronicus.

Groetjes,

Robert
    LOL... zo onderhand wordt m'n familie daaro helemaal gek van al die bezoekjes: "dat doet ie anders nooit". Nee hoor, zo erg is het niet... maar goed te weten... mocht er een probleem zijn met de trafo dan weet ik waar ik naartoe kan!

Shooter
    Medium Format
    Meting op V AC (Alternative Current). Met een analoge meter had je geen batterijen nodig gehad (alleen voor de R (weerstandsmeting!) )

Maar ja, dat digitale gedoe van maakt niet uit wat je koopt, werkt natuurlijk alleen MET batterijen. Geldt hetzelfde voor digitale camera's.

Een convertor vangt spanningswisselingen van het 230V/50Hz lichtnet op. Wel handig als je m.n. kleurenafdrukken doet i.v.m. de spectrumafgifte van je HLX lamp. Zeker handig als je buurman toevallig electrisch loopt te lassen!

Je filters maken nu niet meer uit. In je M605 vergroterkop zitten nu (2) Heiland glasfilters met gradatie 00 en 5.

Groetjes en een fijn weekend. (die zus van je in Wijchen zal zo langzamerhand wel gek van je worden )

Robert

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    ... en een fijn weekend.
    Helaas... ik meet een (wissel)spanning van 11.6-11.7 Volt als de halogeenlamp aanstaat (bij het kroonsteentje).

Nou breekt me de klomp... dan toch het te zachte negatief??? Zoals ik al zei, 'Mudar' heeft 'm als 't goed is morgen... wellicht dat hij uitsluitsel kan geven.

Volgens mij blijft nou alleen nog maar de Schneider over... maar het diafragma daarvan werkt echt prima (gelukkig maar... dat zou er nog eens bij moeten komen!).

'Mudar'... ik ben benieuwd!
    Jeroen

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Te dunne negatief...
    Je kan een test doen Jeroen.
    Een egaal verlichte muur (wel heel goed meten dat het egaal belicht is) bij zone V, I en VIII opnames maken.
    Ontwikkelen en densiteit laten meten...
    OP een week heb je uitsluitsel...

mvrgr
    Fred

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by fred
    Een egaal verlichte muur (wel heel goed meten dat het egaal belicht is) bij zone V, I en VIII opnames maken.
    Dat is eigenlijk geen slecht idee... kan ik wel eens doen dit weekend. Robert heeft vast wel iets om ze door te meten...

Shooter
    Medium Format
    Inderdaad, een TRD-Z densitometer.

vaesjhsw's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik zal vanavond eens kijken, ik weet het niet uit mijn hoofd namelijk.

Quote Originally Posted by SoulSurround
    De batterij voor de multi-meter is aan het opladen... resultaten zullen worden gepubliceerd zodra ze bekend zijn :-). EINDELIJK iemand met eenzelfde vergroter en geen problemen... mag ik vragen welke lamp er in jou vergroter zit Ronald (Merk, type, voltage & wattage)? En heb je een oude (met extra magenta filter) of nieuwe kleurkop?
    groet, Ronald

Page 8 of 10 FirstFirst ... 2345678910 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin