Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,556   Posts: 1,545,051   Online: 917

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14

Shooter
    35mm

zuinig zijn met chemie.

Ik gebruik tegenwoordig een ontwikkeldrum voor mijn foto's. Ook omdat ik klein behuisd ben en net genoeg ruimte heb om de vergroten in een trapkast te plaatsen. In een drum heb ik voor t/m 24 x 30cm maar 300ml vloeistof nodig. Dit werkt erg zuinig en praktisch.

Groeten Pieter

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by pieterkamp
    Ik gebruik tegenwoordig een ontwikkeldrum voor mijn foto's. Ook omdat ik klein behuisd ben en net genoeg ruimte heb om de vergroten in een trapkast te plaatsen. In een drum heb ik voor t/m 24 x 30cm maar 300ml vloeistof nodig. Dit werkt erg zuinig en praktisch.

Groeten Pieter
    Pieter,
    Is dat niet erg veel 300 cc. In de drum die ik gebruik tot een maximaal formaat 30x40 cm heb ik slechts 140 cc nodig...?
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    35mm
    Het kan inderdaad met minder. Maar 300cc is een mooi hoeveelheid. Net zo veel als in een flesje bier . En mijn ervaring is dat er toch wel wat verlies optreed met in en uitgieten van de chemie en als je dan minimaal gaat zitten moet je tijdens een doka sessie chemie bij maken en dat vind ik vervelend.

Groeten Pieter.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by pieterkamp
    Het kan inderdaad met minder. Maar 300cc is een mooi hoeveelheid. Net zo veel als in een flesje bier . En mijn ervaring is dat er toch wel wat verlies optreed met in en uitgieten van de chemie en als je dan minimaal gaat zitten moet je tijdens een doka sessie chemie bij maken en dat vind ik vervelend.

Groeten Pieter.
    Dat is dan wel 2x minimaal...
    harry

Release, the best you can do...

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin