Discussions: 45,240 | Messages: 610,015 | Members: 29,969 | Online: 301 | Chatroom: 1
User Name:  Password:

"That is called grain. It is supposed to be there." -Flotsam

APUG search    RSS MOBILE
Customize Sidebar
Mamiya C220 and lenses
Author: darinwc
25 view(s)
Gum-Silver Process
Author: Dwane
1146 view(s)
aj 12 + various things
Author: jnanian
666 view(s)
Kodak D-19
Author: Tom Hoskinson
973 view(s)
Go Back   APUG > APUG Nederlandse Forums > Donkere kamer > Vergroten > adapterring kaiser vcp 6005

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-04-2007, 07:48 AM   #1 (permalink)

Default adapterring kaiser vcp 6005

Hallo,

Mn eerste vraag hier op het forum, ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik ben nog een beginner op het gebied van 6x6 vergroten. Daar kwam ik gisteravond in de doka achter toen ik mijn 6x6 negatief ging vergroten met een 50 mm lens. ( lekker handig en ik ben niet eens blond )

Heb inmiddels geboden op een rodenstock 80 mm, alleen ik lees in de handleiding van kaiser dat je hiervoor ook weer een speciale adapterring moet hebben.

Heeft iemand een idee waar je z'n ding kan kopen?

Groeten Anke
ankepanke is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 03-04-2007, 08:09 AM   #2 (permalink)

Bij Kaiser in Duitsland of bij de NL-importeur, Transcontinenta (Nieuw Vennep).
http://www.kaiser-fototechnik.de/.
Je krijgt zonder adapter het beeld niet scherpgesteld daar de scherpstelafstand dan niet klopt.

Een 4,0/80mm Rodenstock Rodagon is natuurlijk prima voor negatieven tot 6X6cm. Heb je ook de bijbehorende mengkamer in de vergroter zitten? Anders wordt het negatief niet goed uitgelicht.

Mocht het een probleem zijn dan kunnen wij het ook wel voor je bestellen. Standaard hebben wij 10 jaar Dunco vergroters in ons programma. Ook "made in Germany" .

Groetjes,

Robert
Fotohuis is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 03-04-2007, 08:38 AM   #3 (permalink)