Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,923   Posts: 1,522,103   Online: 786

Results 1 to 7 of 7

Shooter
    35mm

adapterring kaiser vcp 6005

Hallo,

Mn eerste vraag hier op het forum, ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik ben nog een beginner op het gebied van 6x6 vergroten. Daar kwam ik gisteravond in de doka achter toen ik mijn 6x6 negatief ging vergroten met een 50 mm lens. ( lekker handig en ik ben niet eens blond )

Heb inmiddels geboden op een rodenstock 80 mm, alleen ik lees in de handleiding van kaiser dat je hiervoor ook weer een speciale adapterring moet hebben.

Heeft iemand een idee waar je z'n ding kan kopen?

Groeten Anke

Shooter
    Medium Format
    Bij Kaiser in Duitsland of bij de NL-importeur, Transcontinenta (Nieuw Vennep).
    http://www.kaiser-fototechnik.de/.
    Je krijgt zonder adapter het beeld niet scherpgesteld daar de scherpstelafstand dan niet klopt.

Een 4,0/80mm Rodenstock Rodagon is natuurlijk prima voor negatieven tot 6X6cm. Heb je ook de bijbehorende mengkamer in de vergroter zitten? Anders wordt het negatief niet goed uitgelicht.

Mocht het een probleem zijn dan kunnen wij het ook wel voor je bestellen. Standaard hebben wij 10 jaar Dunco vergroters in ons programma. Ook "made in Germany" .

Groetjes,

Robert

Shooter
    35mm
    een adapterring voor een Durst M605 vergroter, die is verdiept t.o.v. de ring voor een 50mm die vlak is. ( heeft de verkoper van de rodenstocklens)

Zou ik hier iets mee kunnen?

En wat bedoel je precies met een mengkamer in de vergroter? Hoe kan ik dat controleren?

Shooter
    Medium Format
    De 80 mm adapter is verdiept, dit is bij alle vergroters zo. Bij Meopta kun je de ring vaak omdraaien. Ook bij Dunco is er een vlakke ring (van 40mm tot 60mm) en een verdiepte ring (75mm -100mm).