Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,540   Posts: 1,544,287   Online: 807

Results 1 to 3 of 3
    kad
    kad is offline

Shooter
    35mm

glasplaatjes voor in Durst negatiefhouder

Dag iedereen,

Ik heb de indruk dat soms een bepaald deel van de foto scherper is dan een ander deel (niet altijd 100% hetzelfde) en ik vermoed dat het ontbreken van glasplaatje die het negatief goed vlak houden hiervan de oorzaak kan zijn. Heb al gezien dat het negatief soms niet volledig vlak gehouden wordt dus dat is zeker niet goed.

Ik vraag me af of iemand weet hoe je aan die glasplaatjes kan geraken. Mijn vergroter is een Durst M670 zwart/wit. Eén van de plaatjes zal anti-newton glas moeten zijn om newton ringen te voorkomen (ik vermoed langs de glanzende zijde van het negatief?).

Ik zal één van de komende dagen eens binnenspringen bij Focilux, een fotozaak hier in Gent, om te zien of deze glasplaatjes nog te verkrijgen zijn maar misschien heeft iemand anders een andere tip?

Groeten,
    Kristof

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by kad View Post
    Ik zal één van de komende dagen eens binnenspringen bij Focilux, een fotozaak hier in Gent, om te zien of deze glasplaatjes nog te verkrijgen zijn maar misschien heeft iemand anders een andere tip?
    Ik heb hier - http://www.dokamagic.com/ - ooit een (metalen) masker voor de Durst aangeschaft. Gewoon even een e-mail sturen met je vraag.

Shooter
    35mm
    Ik heb ooit in de glashandel twee glaasjes laten snijden op maat.
    Een gegreind voor boven in het masker en een gewone voor onderin het masker.
    Wellicht zou je daar ook eens naar kunnen informeren.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin