Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,920   Posts: 1,521,998   Online: 1041

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 36
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Afgezien van mijn tipo neem ik geen genoegen met minder. Iets wat het net niet is en al helemaal niet wanneer ik nog denk aan de eindeloze calibratieprocessen voordat ik een redelijke print op het bord kreeg (destijds, dus. Schijnt nu iets beter te zijn!). Geef mij dan maar een compleet systeem met een fantastische back-up service met goede gecalibreerde en up-to-date papierkanalen. De één neemt genoegen met een standaard Citroën en de ander kiest voor het GLX de luxe model met ABS/TC/CC/PS/CC/SIPS... Die laatste keuze heb ik gemaakt.
    Natuurlijk ben ik het met Fred eens dat het geen toverbox is. Proefstroken blijven noodzakelijk om de laatste finesses er uit te halen. Maar de eerste en voor 95% al juiste print is nu slechts nog maar één printje. Daarna kun je je concentreren op het eindresultaat wat je wilt bereiken.
    Het is mij iedere penny waard geweest en nog waard. Ik zit niet met het gevoel dat ik, wanneer ik het niet gedaan had, hierover later .. ooit nog spijt zou krijgen.
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Volledig akkoord met Harry.
    De routine is een plezier geworden.

En geld uitgeven is een kwestie van prioriteiten te stellen: voor de waarde van 1 jaar op reis te gaan heb je de zaak bekostigd.

Een doka hoort IMHO met meer luxe uitgerust te zijn dan de badkamer of het salon.
    Zo overleeft de analoge workflow.

Maar ik ken ook gedreven dokawerkers die het doen met 1/10 van de werkruimte en uitrusting en die hun resultaten zijn evengoed of zelfs beter. Maar sommigen zijn dan ook koppigaards... :-)

henk@apug's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik hoop toch eens zo een Heiland splitgrade in "actie te zien" en als ik "waaw !" zeg, dan zal het sparen geblazen worden. Voorlopig ben ik met mijn RH Designs StopClock toch ook al zeer tevreden om te splitgraden. Deze laat zelfs een gradatiesturing tot op 1/24 toe, moest dat nodig blijken

Ik ben nl. op zoek om mijn workflow zo snel en efficient als mogelijk te
    maken, vandaar mijn interesse in de Heiland. Momenteel ben ik een beetje bang dat zo een geautomatiseerde (dure) tool mij niet het beeld zal leveren dat ik wens en dat ik om dat te verkrijgen er misschien evenveel tijd
    zal moeten insteken als dat ik nu doe. Dan zou het uiteraard een overbodige investering zijn.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Je bent welkom. Ronse-Willebroek doe je in een goed uur en een kwart denk ik. Wel afspreken.

henk@apug's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Zeer dankuwel Fred !
    Ik zal je eens pm'en om af te spreken.

Shooter
    35mm
    Nu de discussie tussen de kopstukken wat gekalmeerd is kom ik er maar weer eens tussen.(Elite mag ik niet zeggen, professional ook al niet). Ik hoop alleen niet dat ik deze discussie op mijn geweten heb.
    Harry, Gary nogmaals bedankt. Mijn technische kennis is weer wat verrijkt.
    Ik heb nog wat specifieke vragen maar dat komt nog.
    Het heeft me ook geleerd dat je ook goed op jezelf passen bij Apug.
    Advies van Harry brengt je naar een verslavingsarts.
    Bij Garry raak je overspannen als je niet oplet.
    En dan Fred. Die laat je inventaris, badkamer, salon, naar de lommerd (kennen ze dat woord in België?)
    brengen. Dit brengt gegarandeerd huiselijke twisten. Maar je "duin" foto's vind ik schitterend
    Verder dien je de dikke van Dale naast je te hebben. Wilbert en Merlin vormen kennelijk de werkgroep
    "taalcorrectie". Is er ook nog een ballotage commissie?
    Dat er verder zeer moeilijk wordt gedaan over eenvoudige zaken:
    Cross processing is dat niet gewoon omkeer ontwikkeling?
    Dry down %. Is dat niet het verschil in gradatie en dekking tussen een natte en droge afdruk.
    Nu daar leerde ik op mijn fotoschool eenvoudige afdoende hulpmiddeltjes voor, welke trouwens in ieder
    goed doka boek te vinden zijn. Interesse laat weten.
    Ervaarde verder deze eerste post als prettig.
    Toch blijf ik moeite hebben met de post van de kopstukken, de harde kern. Met mijn eenvoudige
    apparatuur, kleinbeeld, ben ik daar duidelijk niet op zijn plaats. Een soort overtollige ballast.
    Wie van jullie praat er nog over kleinbeeld. Bij de eerste post inzake de portret cessie werd dan ook
    onomwonden gesteld dat er voor kleinbeeld geen plaats was. Toegegeven dat werd wat later bijgesteld.
    Binnenkort zal ik mij uitgebreid voorstellen. Zelfs loop ik er aan te denken om een hoofdstuk te open
    genaamd "de knuppel in het hoenderhok"
    En dan de laastste vraag; waarom is er een nederlandse apug opgezet terwijl de belangrijke voertaal
    toch wel engels is. En er is een prachtige engelse Apug!
    Zo dat was het voor eeen eerste keer.
    Theo

Shooter
    35mm
    Ik heb de belachelijke prijs van meer dan 100 euro uitgegeven voor een Saunders vergrotingsbord.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Er is voor iedereen een plekje binnen Apug. Niet gelijk maar gelijkwaardig. Het zou maar een saaie wereld zijn, als iedereen het gelijk met elkaar eens zou zijn. Hoewel ik bij jou het idee krijg dat jij, van Kints, gewoon even moet wennen aan de manier van communiceren.

En je hoeft als 35mm fotograaf geen minderwaardigheidsgevoel te hebben. Ja, die van mij is groter dan de jouwe, maar het is maar gereedschap. Als ik met kilo's extra spullen mindere beelden maak dan jij, ben ik behoorlijk zielig.

Het is maar goed dat ik heb geleerd mezelf niet te vergelijken met anderen. Dan ben je altijd slecht uit. Óf je voelt je minder, da's niet fijn voor jezelf, óf je voelt je beter en dat is nog erger, maar dan voor je omgeving.
    Last edited by Merlin; 02-08-2009 at 02:04 AM. Click to view previous post history.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    35mm
    Jaap bedankt voor je opbeurende woorden. Je hebt het bij het rechte eind!
    Ik had je nog een vraag willen stellen maar dat ging fout. Je Saunder afdrukraam, wat je kennelijk
    prijzig vond, is dat gewoon en goed stuk gereedschap zondermeer, zoals bv de Kaiser Pro, met 4 verstelbare maskerbanden of is dat met automatische belichtingsmeting. Indien dit laatste het geval is bevalt dit dan
    in de praktijk?
    groetjes uit Baarle-Nassau, Theo

Shooter
    4x5 Format
    Theo, welkom hier op apug ! Een mooie analyse van de 'groep'.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat Robbert Cappa of H C Bresson met een andere dan kleinbeeld kamera hun platen gemaakt zouden kunnen hebben.

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin