Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,986   Posts: 1,524,006   Online: 856

Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 31 to 36 of 36
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by th. van Kints View Post
    Je Saunder afdrukraam, wat je kennelijk
    prijzig vond, is dat gewoon en goed stuk gereedschap zondermeer, zoals bv de Kaiser Pro, met 4 verstelbare maskerbanden of is dat met automatische belichtingsmeting. Indien dit laatste het geval is bevalt dit dan
    in de praktijk?
    De Saunders is met vier verstelbare maskerbanden, zonder belichtingsmeting. Gewoon een goed gereedschap, waar je prima zonder kan. Ik gebruik het bord als voorbeeld. We praten veel over apperatuur, maar soms is het een zinloze discussie. Omdat je met duurdere apperatuur (lang) niet altijd betere platen maakt. Apperatuur is een middel en geen doel op zich.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Quote Originally Posted by th. van Kints View Post
    Dat er verder zeer moeilijk wordt gedaan over eenvoudige zaken:
    Cross processing is dat niet gewoon omkeer ontwikkeling?
    Dry down %. Is dat niet het verschil in gradatie en dekking tussen een natte en droge afdruk.
    Nu daar leerde ik op mijn fotoschool eenvoudige afdoende hulpmiddeltjes voor, welke trouwens in ieder goed doka boek te vinden zijn.

Toch blijf ik moeite hebben met de post van de kopstukken, de harde kern. Met mijn eenvoudige
    apparatuur, kleinbeeld, ben ik daar duidelijk niet op zijn plaats. Een soort overtollige ballast.
    Wie van jullie praat er nog over kleinbeeld.
    Theo
    Theo,

Zelfs over de "eenvoudige" zaken, bijvoorbeeld het ontwikkelen van film, hebben zijn hier op apug grote discussies ontstaan.
    Iedereen heeft zijn eigen methoden om tot een resultaat te komen, gelukkig maar anders krijg je zo'n eenheids worst.
    En dat er veel engelse termen tussen zitten is toch normaal tegenwoordig, informatie haal ik tenminste ook uit anderstalige fora.

In het begin toen ik apug begon dacht ik ook dat ik er niet tussen zou passen met mijn sumiere kennis.
    Nu weet ik wel beter, als je echt interesse hebt in het analoge gebeuren dan ben je op apug aan het goede adres. Iedereen is behulpzaam als je ergens vragen over hebt.
    Ik kan zelfs zeggen dat dit het enige forum is waarbij ik in zo'n korte tijd zoveel kennis heb kunnen opdoen.

En dat je kleinbeeld schiet maakt niet zoveel uit. Het gaat om het eindresultaat, of dat nu op 4x5 of op kleinbeeld is geschoten.

Groet,
    Mike
    --Mike

Shooter
    35mm

Split Grade

[QUOTE=henk@apug;743385]Hallo,
    Ik heb een V35 en daar bestaat zo een kop voor (+- 1200euros).

Henk Die prijs van euri 1200 is dat alleen voor de kop of is daar het stuur-
    element/processor ook bij inbegrepen en waar haal je die prijs vandaan.
    Heiland noemt in zijn side Rovo maar uit de correspondentie hier heb ik begrepen dat hij thans in ruste is?
    m.vr.gr. Theo

henk@apug's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Theo,

De prijs heb ik van fotohuis Rovo. Ik had ehem een paar keer gebeld,
    maar uiteindelijk heeft hij mij zelf terug opgebeld vonuit het ziekenhuis.
    Prijs was voor een volledig systeem.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Je kan ook rechtstreeks naar Jürgen toe: 's morgens de vergroter afgeven, 's avonds hem terug meenemen.

RobertV's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Een Leitz V35 vergroter hoeft niet door Heiland te worden omgebouwd:
    VC of C module er uit schuiven en de Heiland V35 split grade module erin schuiven.
    Console aansluiten en de vergroter is direkt geschikt voor Split Grade belichtingen, volautomatisch zonder verdere calibratie.

Hier staat overigens de handleiding:
    http://www.fotohuisrovo.nl/documenta...3_Englisch.pdf

Groetjes,

Robert

Page 4 of 4 FirstFirst 1234

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin