Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,283   Posts: 1,534,944   Online: 911

Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 36
    henk@apug's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Heiland Split Grade

Hallo,

Ik doe redelijk wat split grade printing en gebruik daarvoor een RH Designs
    f-stop timer met 2 kanalen en split grade functie. Nu zou ik graag jullie
    ervaringen met de Heiland splitgrade module kennen. Ik heb een V35 en daar
    bestaat zo een kop voor (+- 1200euros). Volgens dat ik al gelezen heb
    zou deze module teststrips overbodig maken.
    Bij elke print heb ik wel dodging & burning. Is dit gemakkelijk om doen met
    zo een module ?

Moest er iemand in de buurt wonen van Ronse/Oudenaarde en bereid zijn om mij wat prints te tonen gemaakt hiermee, graag

Dank voor jullie bevindingen !

Shooter
    4x5 Format
    Ik kan je helaas geen info geven over het gebruik van de apparatuur. Daar ik die niet heb.

Er is echter een tijdje terug een uitgebreide draad geweest over split grade
    http://www.apug.org/forums/forum73/2...plitgrade.html
    misschien kun je daar de nodige info uit destilleren.

Om prints te zien die o.a. gemaakt zijn met split printen zou je een keer aan een van de kroegmeetingen kunnen meedoen.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Kom eens langs in Willebroek Henk.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Zou je dat wel doen?

Hoe was de uitspraak ook al weer? Velen gebruiken maar weinig split-grade en maar weinigen gebruiken het veel, en daar is een reden voor. Het is net zo'n uitspraak als "Alleen een Citroën rijd als een Citroën", en daarom rijd ik geen Citroën ...
    Split-grade is een in mijn ogen slechts één van de vele technieken die je beschikbaar staan om bepaalde beelden te maken, die je met andere technieken moeilijker kan maken. Voor het gros van de beelden is het totaal overbodig. Alleen het tegenhouden en doordrukken met een bepaalde gradatie is nuttig. En ik moet -als mede GASser- toegeven dat het er prachtig uitziet. Ga maar eens bij Harry kijken, prachtig spul! Maar een investering in film, papier en chemie zie ik als zinniger. Het investeren van tijd in een eenvoudige afdruktechniek en contrastbeheersing is IMHO nóg zinniger...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

henk@apug's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Haha ! Kroegmeetingen, dat klinkt interessant. Misschien dat na 2 trappisten
    mijn prints er eens goed uitzien.

Ik veronderstel dat ik dit kan volgen in "Door leden georganiseerde evenementen" ? De volgende ga ik er zeker proberen bij te zijn !

Iets heel anders. Toen ik op mijn 16e begon met ZW ontwikkelen was er in het Koninklijk Atheneum Vilvoorde een leraar Biologie die amateurfotograaf was. De foto's die hij maakte deden keer op keer mijn kaken op de grond vallen. Hij gaf ook wat begeleiding aan ons jongeren die met ZW fotografie bezig waren. Dat is nu ondertussen 28 jaar geleden... Zijn naam is Van Es.
    Ik zou hem graag nog eens ontmoeten. Toevallig niemand die hem kent
    of weet waar hij verblijft ?

Shooter
    35mm
    Henk pas op!!! Het is niet niemand want dan reageert er geen hond maar iemand. Wilbert zal gruwelen.Zijn reactie is dan ook verzekerd.
    Theo.

Shooter
    35mm
    Gentleman HKA.
    Op de engelse site heb je uitvoerig gecorrespondeerd over Heiland. Dit interesseert me bijzonder. Daar ik echter geen tolk vertaler ben van de engelse taal levert het voor mij problemen op. Is het mogelijk voor simpele zielen hetzelfde misschien iets nog uitgebreider in de dutch language zu überzetsen of houdt het elite van Apug nederland zich alleen met officials bezig m.a.w. geen tijd voor kneusjes.
    Met mijn ruim 40 jarige hobby en een afgeronde beroepsopleiding voel mij nog steeds hier op zijn plaats.
    Theo

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Als je de link waar Gary in het #2e commentaar naar verwijst dan krijg je 6 pagina's informatie over de Heiland en Splitgrade. Het is niet dat ik dat niet wil maar meer een herhaling van zetten. Als je na het lezen hiervan tegen specifieke vragen oploopt dan beantwoord ik ze graag.
    harry

Release, the best you can do...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Te laat zag ik dat ik me herhaalde, ik had ook de link even moeten volgen, waarvoor excuses.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    35mm
    Harry, Natuurlijk heb ik deze "link" opgezocht. Maar het LED-light waarover je schreef en dan de reactie van die persoon die geloof ik aangaf dat een condensor voor speciale lamp is geslepen. Een reactie die ik zeer logisch vond. (Ik ga er dan vanuit dat ik het engels goed heb begrepen)Tenslotte mag je van een auto de ballonlampjes niet veranderen in een halogeen pitje. Bedoelt men met koud licht de kleurtemp. of de warmte.
    Wat houdt de Heiland verandering bij jou nu precies in? Nu heb je hopenlijk begrepen in welke richting mijn
    interesse gaat. Bij voorbaat dank. Theo.

Page 1 of 4 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin