Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,958   Posts: 1,522,978   Online: 1162

Results 1 to 6 of 6

Thread: MASKERS

Shooter
    35mm

MASKERS

In het blad Foto heeft eens een artikelreeks gestaan van Erwin Puts.
    Dit ging vergezeld met een aantal foto's(naakten) welke waren afgedrukt
    met een uiterst fijn masker. Een nylonkous was daar kippe(n)gaas bij.
    Nu hadden firma's als Hama en Kaiser zoiets wel in de handel maar zo fijn had ik nog niet gezien. Het suggereerde de Tri-X korrel.
    Wie vertelt me hoe ik deze zelf creëer?.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Misschien zou je het Erwin Puts zelf kunnen vragen: http://www.imx.nl/photo/index.html?P...39ebbe29a0702a
    Groetend
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    35mm
    Hans mijn idee. Kwam gisteren bij Puts terecht via de site van Wilbert. Dat was een nieuwe versie 2009
    met witte achtergrond. Op Apug hier zie ik alleen maar zijn oude site 2008, zwarte achtergrond, en daar
    kom ik via link niet meer bij Puts terecht.
    Waarom zou ik het eenvoudig doen als het moeilijk kan. Ik zou bijna nog wat zeggen maar dan kom ik zeker bij de ballotage commissie terecht.
    Bedankt voor je reactie, Theo.

Shooter
    35mm
    Hans heb je advies gevolgd. Ik kom er nu wel uit.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Je kan de schaduwen meer diffuus maken door een nylonkous over de vergroter te plaatsen voor een bepaald effect. een softfocus, à la Hamilton, tijdens de opname wordt als out-of-time beschouwd.

-M-
    NB
    Wat is de "ballotage commissie" ?
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    35mm
    Inderdaad Mark dat is me bekend. Je praat nu over een soort softfocus. Deze afdrukken toonde echter niet
    een softfocus effect maar een microscopisch fijn raster. Zoals ik al opmerkte een Tri-x korrrel effect en dat is toch iets anders dan softfocus en ik vond dat in dit geval mooi. Kwestie van smaak dat hier dikwijls uitvoerig aan de orde is geweest blijkt mij na het lezen van al de hoofdstukken. Deden we vroeger met vaseline.
    m.vr.gr. Theo

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin