Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,296   Posts: 1,535,710   Online: 905

Results 1 to 5 of 5

Shooter
    Medium Format

Zelf grote afdrukken maken.

Hallo, wie heeft ervaring met grote afdrukken (100 x 100). Een aantal jaar terug heb ik nog zo'n afdrukken ontwikkeld in bloembakken waar ik een pvc rol in gemonteerd had. Het werkt, maar het is een enorme knoeiboel. Ik vraag me af als er mensen zijn die een betere oplossing hebben. Alle tips zijn welkom.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Het is wel "werken".
    En imho "boven" het formaat 100/80 of 80/80 zou ik zelf opteren voor de hybride oplossing.

Bovendien werk je best met twee.

Vanaf janauri 2011 is dat één van de services die in Willebroek aangeboden wordt. 80/80 of 80/100 of 80/120 barietprints.

mvrgr
    fred

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Kan je niet direct helpen, heb zelf recent voor het eerst 50x60 cm afdrukken gemaakt, maar dat ging nog gewoon in ontwikkelbakken...

Maar misschien vindt je dit interessant om te zien. John Chiara met zijn "oplossing" voor het probleem, hoewel ik denk dat het dicht bij jouw "knoeiboel" oplossing ligt:

John Chiara en zijn Ultra Ultra Large Format camera

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by cvdiz View Post
    Hallo, wie heeft ervaring met grote afdrukken (100 x 100). Een aantal jaar terug heb ik nog zo'n afdrukken ontwikkeld in bloembakken waar ik een pvc rol in gemonteerd had. Het werkt, maar het is een enorme knoeiboel. Ik vraag me af als er mensen zijn die een betere oplossing hebben. Alle tips zijn welkom.
    Het is inderdaad een knoei-bende als je de apparatuur niet hebt. Maar er zijn nog andere zaken: kun je het gewenste papier in dat formaat krijgen? en het opplakken wil ook nog wel problemen geven.
    Maar er zijn ook minder duidelijke problemen. Zo had ik eens een tentoonstelling en men wilde een druk op 100x120 bariet vast contrast. Dat is toen aan Capi uitbesteed. Terwijl ik als voorbeeld een 50x60 druk had aangeleverd. Het is op niets uitgelopen; ze konden het niet nadrukken. Terwijl die laboranten toch de hele dag in de doka stonden!

Jed

Luc
    Luc is offline
    Luc's Avatar
    Shooter
    35mm RF

Met een spons

Ik heb in een vroeger leven nog grote afdrukken gemaakt op een tafel met plastiek over. Met een spons bracht ik dan de ontwikkelaar, stop, fixeer aan. Het grootste probleem vond ik het spoelen.

Ik heb ook in planten bakken ontwikkeld.
    Het papier oprollen in de bak steken en dan weer oprollen.
    In de documentaire film over James Nachtwey, 'War photographer' zie je deze manier gebruiken.

Succes

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin