Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,198   Posts: 1,531,448   Online: 779

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    meten is weten....
    leg voorbelicht papier op de plaats van je ontwikkelbak met een munt erop en laat het daar 6 min. liggen. daarna stop/fix en kijk of je verschil ziet waar de munt lag. Indien ja, dan heb je een probleem met het dokalicht.

Shooter
    Medium Format
    Beste mensen, vanavond weer bezig geweest in de doka, maar nu de rood/oranje filter voor de dokalamp en geen last meer van de zweem.
    Mooie afdrukken gemaakt, ben erg blij dat alles weer in orde is.
    Bedankt voor de goed raad!

M. vr. gr.

Shooter
    35mm

premier dark room light

Ik heb op Ebay een Premier darkroomlight aangeschaft . Maar dat ding werkt op een Amerikaanse plug .
    Vraag 1 ; heb ik een transformator nodig om de benodigde stroom toe te leveren aan het toestel . Lamp is 15 watt .
    Of 2, Kan ik rechtstreeks op het elec. net en hioe omzeil ik dan de niet compatibiliteit van de stekker ?

dank

etiennedezutter@yahoo.com

Shooter
    35mm
    Stekker afknippen, europees model erop, en andere lamp erin, 15 watt voor amerika ja, maar op 110 Volt, hier bij ons 220 volt. Dus: tenzij je wil zien hoe een lamp even heel veel licht geeft en dan ontploft... zou ik er toch maar een andere lamp van hier insteken.

welke draad je aan welke pool aansluit maakt niet uit.

Succes en voorzichtig,

Tom

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Tom, in principe zou jij dan nog het isolatievermogen in vraag moeten stellen. Maar bij zo'n simpele constructie is er een probleem niet te verwachten.

Zou de vatting geschikt zijn voor Europees lampen? In de VS worden andere Edison-maten gebruikt.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Edison_screw
    Dus indien nodig eveneens de vatting ruilen.

Shooter
    Multi Format
    De isolatie is bij Amerikaanse apparaten ook vaak niet aangepast aan de inmiddels 230V-240V die hier wordt aangeboden. Dus ik zou maar goed opletten wat je aan het doen bent. Een natchemische doka met electrische apparaten is niet de beste combinatie om met veiligheid te gaan experimenteren.
    My favorite store: http://www.fotohuisrovo.nl

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Роберт View Post
    De isolatie is bij Amerikaanse apparaten ook vaak niet aangepast aan de inmiddels 230V-240V die hier wordt aangeboden. Dus ik zou maar goed opletten wat je aan het doen bent. Een natchemische doka met electrische apparaten is niet de beste combinatie om met veiligheid te gaan experimenteren.
    Helemaal mee eens. Een goede aarding en een gevoelige verliesstroomschakelaar (30 mA) voor vochtige ruimtes zijn geen overbodige luxe.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by LCEL View Post
    Beste mensen, vanavond weer bezig geweest in de doka, maar nu de rood/oranje filter voor de dokalamp en geen last meer van de zweem.
    Mooie afdrukken gemaakt, ben erg blij dat alles weer in orde is.
    Bedankt voor de goed raad!

M. vr. gr.
    Multigrade papier is gevoelig voor blauw en voor groen licht. Logisch dus dat je groene lamp sluier geeft, en je rode niet.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin