|
|
|
-
Gebruik Durst M601 met CLS66
Ik gebruik sinds kort bovenstaande combinatie voor mijn afdrukken. Nu heb ik bij mijn Ilford Multigrade papier een overzicht over de instellingen t.b.v. de verschillende gradaties (onderverdeeld in 1/2-eenheden). Hierbij is dit aangegeven voor Durst (max 170) en Durst (max 130). De instellingen van mijn CLS66 gaan echter niet hoger dan 100 voor elk kanaal. Is dit een verouderd type? Kan iemand mij helpen aan de gradatie-instellingen voor deze CLS-kop? Of kan ik misschien uitgaan van een procentuele omrekening van de getallen uit de tabel van 170 of 130?
Adri
-
Adri,
Volgens mij staat zo'n tabel in Ralph Lambrecht's
http://www.waybeyondmonochrome.com/WBM2/Welcome.html
Als niemand verder reageert, PM me dan volgende week, dan kan ik het voor je opzoeken en posten,
Mvgr,
Cor
-
Hallo Adri,
Inderdaad is de CLS66 een oude uitvoering en gaat tot max 100
Het is echter een uitstekende vergroter en kop
Ik heb geen omrekeningstabel voor je,maar het zal niet veel schelen t.o.v130
de vraag is of je zo moet werken
er staat voldoende op APUG hoe wel te handelen
het gaat om je diepste zwarten en net doortekent wit en niet om waarden
-
 Originally Posted by Ruud
Hallo Adri,
Inderdaad is de CLS66 een oude uitvoering en gaat tot max 100
Het is echter een uitstekende vergroter en kop
Ik heb geen omrekeningstabel voor je,maar het zal niet veel schelen t.o.v130
de vraag is of je zo moet werken
er staat voldoende op APUG hoe wel te handelen
het gaat om je diepste zwarten en net doortekent wit en niet om waarden
Maar wie zegt je hoe de conditie van de dichroitische filters is? Bij een oudere vergroter mag de kans groter zijn dan bij een nieuwe vergroter dat de filters niet meer deugen; maar dat zal je eerst moeten uitmaken.
Jed
-
hallo Adri,
ben je er al wat verder met geraakt?
ik heb eigenlijk hetzelfde probleem ...
voorlopig is dat nog niet zo erg , mijn doka thuis is toch nog niet in orde en afdrukken doe ik voorlopig alleen in de academie , ik heb ook nog wel een setje losse filters liggen
mvg,
alex
-
Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)
-
In de praktijk blijkt het vanzelf hoe je de insellingen maakt. Gewoon met proefstroken zoeken tot je de juiste instellingen hebt gevonden die aan jouw eisen voldoen. Dat kost wat tijd en energie, maar uiteindelijk leer je daarbij uitstekend omgaan met je vergroter, filtering en verschillende papiersoorten.
|
|