Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,499   Posts: 1,543,192   Online: 1106

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    Med. Format Pan

Warmtefilter bij Philips PCS 130/150 noodzakelijk?

Hallo,

Als fervent zwartwit werker maar nieuwkomer in dit forum heb ik een vraag waar (ex)gebruikers van de Philips PCS 130/150 misschien een antwoord op weten.

Bij de vergroter zit een vierkant stuk glas (afmetingen 74x74 mm; dik 4,5 mm en vrijwel kleurloos) in een zwart metalen raam. Ik heb het nog nooit gebruikt omdat ik niet zeker weet waar het voor dient en of het noodzakelijk is. Ik vermoed dat het een warmte absorbtiefilter is. Het past in de filterlade.

Heeft iemand ervaring met dit onderdeel en zo ja, is het noodzakelijk om te gebruiken?

Ben benieuwd naar het antwoord.

Adri van Loenhout's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    4
    http://groups.yahoo.com/group/tri-one/

Hier vindt je vast een antwoord op je vraag.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jos Segers View Post
    Hallo,

Als fervent zwartwit werker maar nieuwkomer in dit forum heb ik een vraag waar (ex)gebruikers van de Philips PCS 130/150 misschien een antwoord op weten.

Bij de vergroter zit een vierkant stuk glas (afmetingen 74x74 mm; dik 4,5 mm en vrijwel kleurloos) in een zwart metalen raam. Ik heb het nog nooit gebruikt omdat ik niet zeker weet waar het voor dient en of het noodzakelijk is. Ik vermoed dat het een warmte absorbtiefilter is. Het past in de filterlade.

Heeft iemand ervaring met dit onderdeel en zo ja, is het noodzakelijk om te gebruiken?

Ben benieuwd naar het antwoord.
    Ik ken deze vergroter niet, maar verwacht dat het een warmtefilter is. Ik zou het gebruiken, zeker als je glasloze negatiefhouders hebt. Als het negatief warm wordt, kan het vervormen en daarmee raakt het vergrote beeld uit de scherpte.

Jed

Shooter
    Med. Format Pan
    Het blijkt inderdaad een warmtefilter te zijn dat volgens de gebruikers van de PCS 130 niet echt noodzakelijk is.

Nog bedankt voor je snelle tip!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin