Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,564   Posts: 1,573,377   Online: 968

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 32

Thread: Kodak AZO

Shooter
    Large Format
    Hallo Fred, ik heb niets tegen densitometrie. Gewoon een instrument, net als een thermometer. Waar ik niet tegen kan dat zijn mensen die alleen maar meten. Daar hebben sommige mensen in dat AZO gebeuren ernstig last van. Die maken dan alleen negatieven die ze doormeten en vergelijken. Schiet mij maar af... Vandaar mijn relativerende opmerking. Densitometrie is zeer zeker zinnig. Het is alleen geen doel op zich, maar een hulpmiddel.

Ergens in een andere thread wordt een oproep gedaan om tot een Bariet uitwisseling te komen. Misschien is dat wat voor je om aan mee te doen?

Groet, Jan

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Beste jan,

Ben evengaan kijken naar de website van Francesco. Mooi werk. Prachtige tonen. Hoe zie jij dat als ook een AZO-werker?

Met dank
    Fred

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Fred,
    Goede suggestie, een bijeenkomst van Apuggers. Ben benieuwd hoe de anderen op de Nederlandstalige enclave erover denken.
    Gegroet
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Large Format
    Quote Originally Posted by fred
    Beste jan,

Ben evengaan kijken naar de website van Francesco. Mooi werk. Prachtige tonen. Hoe zie jij dat als ook een AZO-werker?

Met dank
    Fred
    Hallo Fred,

Ik neem aan dat jij www.cicoli.com bedoelt? Dat is tenminste de Francesco die ik tegenkom op het AZO forum. Goed werk. Een stuk beter dan wat ik er tot nu toe van bak... Ik heb enorme moeite om consequent het goede negatief te produceren. Kwestie van volhouden denk ik.

Jan

Shooter
    Multi Format
    Even deze oude thread ophalen.

Gisteren zat er in mijn bus een 8*10" contactafdruk op AZO. Gekregen van Vet173 via de APUG Print Exchange waar ik voor de 2e keer al aan deelneem.

Alleen al een 8*10 contactafdruk staat garant voor scherpe details (liefst toch...) en het papieroppervlak vind ik niet te vergelijken met bv. de Ilford barietpapieren die ik gebruik.

Vrijdag kunnen enkele gelukkige BE-Apuggers de print bewonderen. Hopelijk komt er daarna hier iemand in de juiste terminologie wat meer uitleg geven over de gemaakte observaties.

Ik vind het alleszins een geslaagde foto.

G

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Jan Nieuwenhuysen
    Hallo Fred, ik heb niets tegen densitometrie. Gewoon een instrument, net als een thermometer. Waar ik niet tegen kan dat zijn mensen die alleen maar meten.
    Groet, Jan
    Zelf gebruik ik (bijna)nooit een densitometer. Wat ik leuk vind aan de "techies" die dat wel doen is, dat ze het doen voor mij. Gewoon hun bevindingen interpreteren. Zo krijg je toch een win win situatie.
    Zij vinden het leuk dat hun werk geaprecieerd wordt en wij hebben meer creatieve mogelijkheden.

Jan

Shooter
    Medium Format

AZO

Is dit papier alleen geschikt voor kontakt werk met groot formaat negatieven
    of ook voor afdrukken vanaf kleinbeeld of is dan het voordeel weg ?

Is me niet helemaal duidelijk uit de discussie.Ben erg benieuwd.

Ruud

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Ruud
    Is dit papier alleen geschikt voor kontakt werk met groot formaat negatieven
    of ook voor afdrukken vanaf kleinbeeld of is dan het voordeel weg ?

Is me niet helemaal duidelijk uit de discussie.Ben erg benieuwd.

Ruud
    Dan toch nog een antwoord, Ruud:

AZO zou enkel geschikt zijn voor contactafdrukken omdat het een trage emulsie heeft.
    Allez, dat is toch wat ik erover gelezen heb.

Ondertussen is AZO uitgestorven en zijn Michael en Paula, de god en godin van AZO (niet mijn woorden), er blijkbaar in geslaagd een goed alternatief te vinden.

G

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Paula en Michael Chamlee hebben de laatste voorraad van Kodak opgekocht en hebben recent een vervangend papier laten maken:
    www.michaelandpaula.com

Ben

rml
    rml is offline

Shooter
    35mm RF
    Een late reactie maar FotoImpex in Berlijn verkoopt print out papier.

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin