Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,963   Posts: 1,558,390   Online: 838

Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 31 to 32 of 32

Thread: Kodak AZO

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Annemarieke View Post
    Jan,
    Met 'rommelig' bedoel ik dat ik hun composities druk vind, er staat te veel op naar mijn smaak.
    Ik zelf heb het idee dat bij hun de papiersoort op de eerste plaats komt,en het onderwerp op de volgende plaats.

En dan nog,de kunst van het weglaten.

Maar dan krijg je vaak te horen,weet je hoe duur dat papier is.

waar begin je dan aan?

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik bezit een AZO afdruk en heb enkele anderen in handen gehad. Ik vroeg me ook af wat daar nou zo bijzonder aan was. Ik zag eigenlijk geen verschil met een goede barietafdruk.

Aan de toonschaal kan het niet liggen. Want papierwit is papierwit, en maximaal zwart boven 2.2 kun je zowiezo niet meer onderscheiden. AZO is altijd een contactafdruk, en dat is natuurlijk heel mooi. Maar eenzelfde contactafdruk op bariet geeft vergelijkbare resultaten. Dus moet het liggen aan de curve, aan de ontwikkelaar of aan de beeldtoon. Die zijn ook op bariet te sturen. Kortom, ik begrijp de hele heisa rondom AZO niet zo. Misschien is de werkmethode met contactafdrukken erg praktisch? Intussen wacht ik op degene die mij het verschil kan tonen.

Ik moet toegeven dat ik ook niet altijd onder de indruk ben van de foto's van het echtpaar Smith & Chamlee. Ik vind hun leefstijl geweldig. Hun hele leven is georganiseerd rondom de fotografie. Wat ze verdienen wordt geinvesteerd in fotografische reizen. Ze hebben zelfs geen TV om meer tijd te hebben voor afdrukken. Daar ben ik jaloers op, want mijn vrouw en kinderen zijn nog niet zo ver (ik ook niet). Maar ik vind hun foto's meestal niet uitzonderlijk. Begrijp me goed, ik doe het niet beter, hoor. Maar ik snap hun cultstatus niet goed.
    Last edited by argentic; 09-15-2008 at 02:41 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 4 of 4 FirstFirst 1234

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin