Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,568   Posts: 1,573,505   Online: 678

Results 1 to 6 of 6
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Oude papieren 'Gevaert'

Ik heb eens goed gekeken - bij oranje licht (ik weet niet of dit mocht voor deze materialen) naar het oude papier dat ik nog gekregen had:

allemaal van 'gevaert' (zelfs agfa kan ik niet terugvinden

orthofilm
    lithofilm

Niet geopend (preventief :P)
    DC 50 Document contact avipost
    R90 Copyline Rapid
    A50 Autoreversal Paper en ook nog een pak ar50
    DCT Diaflex contact transparant paper

Kan ik hier nog iets mee doen? Of met een van bovenstaande dingen. Indien niet, kan ik hier iemand een plezier mee doen? Alhoewel ik betwijfel of deze nog wel goed zijn :S

Groeten Pieter
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    je kan er weinig mee, zo te zien overwegend spul uit de drukkerswereld, niet bedoeld voor halftoon weergave. Zoek maar eens uit wanneer Gevaert en Agfa samen gingen, dit spul is van voor die tijd.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ik denk dat die man iets deed met cartografie etc.... er waren in ieder geval kaarten - transparanten in de doos aanwezig. Maar ik dacht even dat ik hiermee iets kon maken voor contactprints ofzo...
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    1964... dat gooi ik ogenblikkelijk weg!

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Gaaf spul Pieter

De grafische film kun je gebruiken voor tussennegatieven. Je drukt dan je negatief af op zo'n film, die je onder een glasplaatje legt (rood licht). Je ontwikkeld gewoon in papier ontwikkelaar. Na drogen kun je dit positief weer afdrukken op eenzelfde manier, waarna je een zeer hard negatief krijgt. Alleen zwart en wit, zoals in de jaren zeventig in de mode was. Zelf vind ik het nog steeds mooi. Helaas is de kunst verloren gegaan met het beschikbaar komen van photoshop.

Ben

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    orthofilm
    lithofilm
    Niet geopend (preventief :P)
    DC 50 Document contact avipost
    R90 Copyline Rapid
    A50 Autoreversal Paper en ook nog een pak ar50
    DCT Diaflex contact transparant paper

Kan ik hier nog iets mee doen? Of met een van bovenstaande dingen.
    Zeker alles bijhouden!!!!!

Als je ooit zin krijgt om bijv: sabattier effect; posterizations; maskers; solarisaties met Macky-lines enz te doen heb je dat spul nodig.
    Dit is echt donkere kamer "art" materiaal en als je dat moet kopen, wow!!!

Jan

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin