Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,660   Posts: 1,481,539   Online: 1065

Results 1 to 3 of 3

Thread: Polaroid

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Polaroid

Ik weet niet zeker of dit nou onder het kopje 'alternative procedés' valt, maar ik zag zo snel niet waar ik het anders moest onderbrengen.
    Ik zit eraan te denken eventueel een polaroid rug aan te schaffen voor mijn middenformaat toestel. Voor mij gaat er daarom een 'nieuwe wereld' open van de polaroid 'techniek'. Ik zag dat fuji zowel kleur als z/w polaroid levert en dan in een zogenaamd 100 en 3000 formaat. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat 3000 is? Ik neem aan dat dat niet de ASA waarde is?!

Wat zijn jullie ervaringen met polaroid... wat jij jullie favorieten polaroid films en waar schaffen jullie die aan?

De reden dat ik eraan denk is dat ik zo vooraf een testje kan maken van een shoot met een model. Soms zit er achteraf een vervelende flits reflectie in een spiegelend oppervlak en volgens mij kun je die er dus met een polaroid voorbeeldje makkelijk uithalen.

Kan ik de kwaliteit van polaroid overigens vergelijken met een contactafdruk... of moet ik dat anders zien?

Alvast bedankt!
    Jeroen

dsisaacs's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    English translation of above post (sort of)

I do not know certain or this now under the cup 'alternative procedés' falls, but I saw had to house so fast not where I it otherwise. I am procuring to think to it possible a polaroid back at for my middle size apparatus. For me goes there therefore a 'new world' open of the polaroid 'technique'. I saw that fuji as well color as a z/w polaroid furnishes and then in a so-called 100 and 3000 size. Will someone me can explain what 3000 is? I take at that that not the ASA value is?!

What are your experiences with polaroid... what you your favorites polaroid films and at which procure you that?

The reason that I to it think is that I so beforehand a test can make of a shoot with a correct. Sometimes there in the rear a boring flash reflection in a shiny surface and according to me sit easily can take out you that it thus with a polaroid example.

Can I the quality of polaroid otherwise compare with a contact print... or must I that otherwise see?

Meanwhile thanks! Jeroen

I am just trying the Fuji FP-3000B45. I had to buy a Polaroid 550 film pack holder for my 4x5 camera to use this film. Quality and sharpness is excellent. I exposed as ASA3000 with good results. See my photo in APUG standard gallery. I hope this helps. And the translation is not too bad. I used http://ets.freetranslation.com/

Translation to Dutch:

Ik probeer slechts de Fuji FP-3000B45. Ik moest een Polaroid 550 film pak houder voor mijn 4x5 fototoestel kopen om deze film te gebruiken. Kwaliteit en sharpness zijn uitstekend. Ik stelde als ASA3000 met goede resultaten bloot. Zie mijn foto in APUG normale galerij. Ik hoop dat dit helpt. En de vertaling is niet te slecht. Ik gebruikte http://ets.freetranslation.com/
    What is "Art"? Art is what I decide it is!

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Witte streep

Quote Originally Posted by dsisaacs
    I am just trying the Fuji FP-3000B45. I had to buy a Polaroid 550 film pack holder for my 4x5 camera to use this film. Quality and sharpness is excellent. I exposed as ASA3000 with good results. See my photo in APUG standard gallery. I hope this helps. And the translation is not too bad. I used http://ets.freetranslation.com/
    De vertaling is helemaal niet slecht! Ik heb moeite om deze 3200ASA film in Nederland te vinden. Zojuist een pakje FP-100B aangeschaft. Echter ik zie een witte streep die ongeveer op 1/4 vanaf de onderkant (aan de linker zijde) verschijnt. Een voorbeeld is te zien op: http://home-l2.tiscali.nl/~ti096126/FP100B.jpg. Kan iemand mij vertellen waaraan dit ligt:
    * de camera
    * de polaroid houder
    * de film
    * de 'techniek' waarmee ik de polaroid uit de houder trek?

Alle suggesties zijn welkom!
    Jeroen

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin