Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,224   Posts: 1,532,613   Online: 901

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 22

Shooter
    Multi Format

Vloeibare emulsie

Wie heeft hier ervaring mee?

Mijn idee is om vloeibare emulsie op een soort kalkpapier te gieten waardoor je een semi-transparant beeld krijgt dat een achterliggend beeld verhult.

Ik heb gezien dat de emulsie verkrijgebaar is in 250ml. Welke oppervlakte kan je hiermee dekken?
    Moest er iemand suggesties hebben over welk soort kalkpapier (als dit al mogelijk is) ik kan gebruiken, wees welkom. Ik heb zo mijn vragen bij de archiefvastheid.

Gezien de kost van de vloeibare emulsie (37 Euro voor een kwart liter), ben ik niet echt geneigd om er mee te gaan experimenteren, dus... laat de ervaringen maar komen!

tnx.

G

Shooter
    Medium Format
    Op de Maco website staat een hele uitgebeide documentatie over "Black magic" 500ml Eur. 41,50 en bij ons op voorraad incl. evt. de benodigde additieven (gelatine en/of hardener en de juiste zwarte fles voor aanmaak).

groetjes,

Robert

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    één film, één ontwikkelaar, één paar ogen...:-)

Shooter
    Multi Format
    En wat is het volgende, Fred?
    Oogkleppen?

Ik vind dat regeltje zeer goed maar je mag niemand verbieden om eens wat verder te gaan.

G

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by argus
    En wat is het volgende, Fred?
    Oogkleppen?

Ik vind dat regeltje zeer goed maar je mag niemand verbieden om eens wat verder te gaan.

G
    Het is geen regel, eerder een raad Geert, die ik trouwens zelf niet uitgevonden heb. Eentje met veel wijsheid, waar ikzelf herhaaldelijk onterecht, niet naar geluisterd heb.
    Vraag het aan Marc: op de academie produceert telkens voor de eerste jaars: "één film, één ontwikkelaar, één papier" een enorm prachtig resultaat dat dikwijls nadien, als er wat meer vrijheid in materiaal keuze mogelijk is, nog moeilijk te evenaren is.

En daarvoor dient raad hé Geert, om niet naar te luisteren en toch je eigen ding te doen. :-)

Ik kijk uit naar de resultaten van die gezonde eigenzinnigheid, :-)

11/11??

mvrgr
    Fred
    Last edited by fred; 11-02-2005 at 09:25 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    Multi Format
    Ik snap je wel hoor Fred, het is zeker goed bedoeld.

Ook al heb ik na wat omzwervingen in het begin mijn methoden *kuch* gestandardiseerd *kuch*, toch heb ik onlangs de reële behoefte gevoeld om niet alleen warmtone bariet in huis te hebben maar ook neutraal bariet... dat is nog maar een kleintje.

Je in de 10 maanden die ik hier al rond hang, heb je waarschijnlijk al gemerkt dat ik een prutser/knutselaar ben (lees: wil vanalles proberen).

Vandaar dat ik nu vanuit een creatieve inval bovenstaande vraag lanceerde.
    Komaan, heeft hier echt nog niemand met vloeibare emulsie gewerkt?

G

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Op de Maco website staat een hele uitgebeide documentatie over "Black magic" 500ml Eur. 41,50 en bij ons op voorraad incl. evt. de benodigde additieven (gelatine en/of hardener en de juiste zwarte fles voor aanmaak).

groetjes,

Robert
    Robert,

kan je even verduidelijken:
    in het pakket zitten:

- emulsie
    - gelatine
    - hardener ???

Wat me niet helemaal duidelijk is op de MACO website, is welk gamma ontwikkelaars je kan gebruiken. Ze spreken van een hoog actieve ontwikkelaar.
    Gezien de filterset die je kan gebruiken, is dit een multigrade emulsie (LPE310), kan ik dan mijn gewone Ilford Multigrade ontwikkelaar gebruiken?

Bedankt,
    G

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Rony Heirman noemt zich ook een fotgraaf-prutser. Hier zeker ook prutser.
    Jij bent een kei-knutselaar, daar heb ik bewondering voor.

Voor de verschillende alternatieve modes:
    moet je dringend naar de academie dan. Om al je energie kwijt te kunnen.
    In Hasselt starten we naast het klassieke z/w barietwerk ook zoutdruk, cyanotypie, en gomdruk.

Aalst??

mvrgr
    Fred
    Last edited by argentic; 11-21-2006 at 05:39 PM. Click to view previous post history.

Shooter
    Multi Format
    Tijd is mijn grote probleem en ik hou er niet van om me ergens aan te binden, ook al is het een cursus.
    Een workshop van een week interesseert me dan meer dan een heel jaar één dag per week te gaan les volgen.

Ik neem liever een bad dan een traag sijpelende douche...

G

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Yep, tijd... en prioriteit...
    Dat komt later wel. Alles op en "zijn" tijd. :-)

Mijn eerste cursus was omtrent 75 (ooit samen nog met Julien Vrebos).
    Voor Julien was fotografie toen een prioriteit: zijn vaste job aan de gemeente moest er aan geloven. En dan weet je dat fotografie ook heel veel te maken heeft met talent, gedrevenheid, bezetenheid, rusteloosheid, drive, zien, durf...

Tijd en prioriteit: voortdurend een evenwichtsoefening... :-)

Fred

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin