Mocht er behoefte zijn aan een "hands-on" snuffel-lith-sessie, dan stel ik m'n doka en mezelf hiervoor beschikbaar. Wel van jullie eigen negatieven uiteraard.
Hi everyone.
I can't understand dutch, but I can understand you're talking about lith prints and the Corbijn's method.
Well, I'm very interested in this (and trying to make it for months to now).
Can you tell me which is the conclusion (if any)? Did somebody reach a similar effect?
You can see some of my works here: http://www.altphotos.com/Gallery.asp...&memberid=5995
Cheers,
M.
Last edited by ardohead; 03-05-2006 at 03:17 AM. Click to view previous post history.
What are you after? The stile of printing of Corbijn? I don't think he printed his own work, actually. I think it are just straight Lith prints on Sterling Lith or maybe Oriental. The blue series are probably toned in goldtoner.
Ik ben benieuwd naar je eerste resultaten van je eigen "snuffelsessie".
Het heeft even op zich laten wachten, maar afgelopen weekend was het dan zover: mijn eerst lithprinting-sessie! Het resultaat staat in m'n gallery. En hieronder:
Ik had niet verwacht dat de eerste sessie al in een print zou resulteren waar ik tevreden over zou zijn. Maar ik denk dat ik er echt uit heb kunnen halen wat erin (het negatief) zat. Ik ben er erg blij mee.
Het proces past echt bij mijn smaak & manier van werken, dus er zullen er beslist meer gaan volgen!
Dat gaat vast nog wel een keer gebeuren; ik ben niet van plan contact te verliezen met dit forum! Als je interesse hebt kunnen we 'm tijdelijk in je nieuwe Centrum voor Zwart-Wit Fotografie plaatsen... als mini-tentoonstelling op het toilet ofzo .
... al komen de dampen daar wellicht niet ten goede van de archief-vastheid ;-).
P.S. APUG is echt geweldig, er staat gewoon een comment van Tim Rudman bij in de gallery!
Last edited by SoulSurround; 09-26-2006 at 06:51 AM. Click to view previous post history.