Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,691   Posts: 1,548,919   Online: 795

Results 1 to 7 of 7

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Erwinodruk / Autotypie

Is er toevallig iemand die mij kan vertellen hoe de erwinodruk of een autotypie in zijn werk gaat? Op internet kan ik er weinig over vinden, wellicht dat iemand er iets van in een boek heeft staan?

Shooter
    Multi Format
    Ik heb er geen ervaring mee maar kwam het volgende tegen wat misschien intressant is:
    Frank Heidtmann beschrijft de erwinodruk in "Kunstphotograpische Edeldruckverfahren Heute". (Berlin Verlag, Berlin 1979)
    Reprodukties staan in "Portret van een fotograaf" van Henri Berssenbrugge. (Leiden sijthof 1967)

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Dirkvreugd View Post
    Ik heb er geen ervaring mee maar kwam het volgende tegen wat misschien intressant is:
    Frank Heidtmann beschrijft de erwinodruk in "Kunstphotograpische Edeldruckverfahren Heute". (Berlin Verlag, Berlin 1979)
    Reprodukties staan in "Portret van een fotograaf" van Henri Berssenbrugge. (Leiden sijthof 1967)
    Bedankt Dirk! Die reproducties ken ik... zo was ik op de techniek gekomen namelijk. Maar die beschrijving kende ik nog niet... dus die ga ik opzoeken!

Shooter
    Multi Format
    Hierbij een beschrijving van de Erwinodruk:

Scheffer 1967, bijlage pp. II-IV.