Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,217   Posts: 1,532,144   Online: 1028

Results 1 to 7 of 7

Thread: Solarisatie

Ba Bu Shka's Avatar
    Shooter
    35mm

Solarisatie

Hallo allemaal !

Voor school kregen we de opdracht om met ten minste 1 van de 4 zwart/wit analoge afdrukken die we moeten maken , een speciaal afdruk-procédé toe te passen.

Ik ben aan het experimenteren gegaan me Solarisatie .

Nu denk ik , na drie avonden in mijn donkere kamer met éénzelfde negatief te hebben "gespeeld" dat ik mijn definitieve print heb ! Eureka !
    Géén vlekken ,luchtbelletjes , een mooi effect ,kortom voor mij is het goed zo.

Alleen , de perfectionist die ik ben, ik ben een beetje bang dat mijn lerares zal vallen over het feit dat de boom-partij in de foto wat is toe gelopen.

De foto toont een "bos" van hoogspanningspalen en kabels die de linkerkant helemaal vullen en rechts onderaan een groepje van bomen .

Ik probeerde dit gedeelte wat tegen te houden om toch nog de details van de bladeren in de bomen te zien , maar in de print die voor mij ok is , deed ik dit te kort en ik heb nu meer een effect van zwarte silhouetten met aan de randen wel het witte effect van de Solarisatie, waar je wel de bladeren kan onderscheiden , alleen het midden van de bomen is zwart toe gelopen.

DENKEN JULLIE DAT DIT STOREND IS ?
    OF DOET HET ER NIET EENS ZOVEEL TOE , OF JE ALLE DETAILS ZIET IN EEN PRINT WAAR HET VOORAL OM DE SOLARISATIE TECHNIEK GAAT ?

Dank jullie voor je mening alvast !!

groetjes !

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Praatje met een plaatje

Quote Originally Posted by Ba Bu Shka View Post
    DENKEN JULLIE DAT DIT STOREND IS ?
    Is dat relevant? Zoveel mensen zoveel meningen... docenten hebben altijd wat te "zeuren". Ben JIJ er tevreden over? Anyway, kun je 'm uploaden naar je gallery... dat praat wat makkelijker.

P.S.