Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,666   Posts: 1,481,698   Online: 715

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 49

Shooter
    Large Format
    9/11 Heeft het er natuurlijk niet makkelijker op gemaakt. Mensen zijn zich meer bewust geworden van de risico's. Je hebt ook nog die toestand met die anthrax brieven gehad.
    Ik geloof niet dat individuele bedrijven op de regels een uitzondering kunnen maken. Iets valt onder de regelgeving voor 'gevaarlijke stoffen' of niet. Dat betekend dat je een aantal zaken en een aantal zaken niet per post kunt versturen. Geconcentreerd azijnzuur bijvoorbeeld kan je vergeten. Het zal je ook niet lukken dat te laten opsturen door bijvoorbeeld Artcraft.
    Een hoop andere stoffen zouden best verzonden mogen worden maar blijkbaar hebben de meeste handelaren daar geen trek in.

Mijn vraag aan jullie blijft: aan welke chemicaliën zou behoefte zijn?

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jan Nieuwenhuysen
    Mijn vraag aan jullie blijft: aan welke chemicaliën zou behoefte zijn?
    Absoluut noodzakelijk voor de belangrijkste film- en papierontwikkelaars en fixeer:

Metol
    Phenidon
    Hydrochinon
    Ascorbinezuur of Natrium isoascorbaat (beide in poedervorm)
    Natriumsulfiet
    Kaliumbromide
    Borax
    Natrium metaboraat
    Ammoniumthiosulfaat

Zou mooi zijn:

Natriumthiosulfaat
    KaliumFerricyanide
    ZilverNitraat
    ThioCarbamide
    KaliumPermanganaat
    KaliumMetaboraat
    Kalium metabisulfiet
    P-Aminophenol hydrochloride
    Benzotriazol
    KaliumDichromaat
    Natrium Metabisulfiet
    Amidol
    Glycine
    Pyrogallol / Pyrocatechine
    Ammoniumchloride

Sommige dingen zoals Natriumcarbonaat (soda) citroenzuur, Natriumhydroxide, zoutzuur, glycerine, alcohol enz. zijn elders in de handel verkrijgbaar.

Gilbert
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Large Format
    Dank je wel, Gilbert! Dat lijkt mij een vrij volledige basislijst. Een paar opmerkingen.
    Let op met glycin(e)! Glycine is een simpel aminozuur, glycin is de reduceerstof voor ontwikkelaars: N-(4-hydroxyphenyl)glycine.
    Ik zie verder dat je de bestanddelen voor Rodinal hebt opgenomen (p-aminophenol-hydrochloride, K metabisulfiet en Na hydroxide). Ik betwijfel eerlijk gezegd of dat dat de moeite waard is om zelf te mengen. Rodinal is erg goedkoop en makkelijk verkrijgbaar.
    Let op met de natriumcarbonaat die je in de supermarkt koopt. Dit bevat erg veel water. Dat betekent dat je er veel meer van nodig hebt dan van een watervrije of monohydrated kwaliteit. Het grootste probleem is dat je niet weet hoeveel water er in zit.
    Ik ga de komende tijd maar eens wat dingen uitzoeken.

Groet, Jan

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hoi Jan,

Wat rodinal betreft heb je inderdaad gelijk. Dat is de moeite niet. Ik had het opgenomen omdat ik vaak rodinal gebruik voor vlakfilm.

Ik heb waarschijnlijk een goede bron gevonden voor ascorbinezuur. Een reformhandel op http://www.nova-vitae.com/. 28 Euro per kilo. Van ascorbinezuur is gemakkelijk natrium ascorbaat te maken.

En ammoniumchloride stond erbij om van Natriumthiosulfaat Ammoniumthiosulfaat te kunnen maken voor basische fixeer.

Gilbert
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Large Format
    Hallo Gilbert, ja dat is duidelijk. Ik ben ondertussen e.e.a. aan het uitzoeken. Mooi dat je aan vitamine C bent gekomen. Ik laat het horen als ik wat meer aan de weet gekomen ben. Heb geduld, de vakantie komt er ook aan over een paar weken. Hmmmm! Zijn we aan toe!
    Groet, Jan

Shooter
    Sub 35mm

Op zoek naar chemicalien ??

Hallo Allemaal,

Ik surfde toevallig naar jullie forum en zag dat jullie allerlei chemcialien zoeken. Wij zijn een groothandel voor o.a. chemicalien die gebruikt worden in de foto industrie. Wij leveren minimaal 25 kg, maaaaaaaaaaaaaarrrr..... Wij hebben vele monsters in ons lab. Voor een kleine vergoeding kunt U dit bij ons afhalen in Sleeuwijk (bij Gorinchem). tel. nr 0183.304422. Website www.gentrochema.nl
    de volgende monsters hebben wij :
    Kaliumdichromaat
    kaliumferricyanide
    ammoniumhiosulfaat
    natriumdichromaat
    salicylzuur
    natrium nitriet
    kaliumpermanganaat
    kaliumferrocyanide/nariumferrocyanide
    e.v.a. (ik heb niet alles nagekeken)

Ik hoor het wel.

Mvg, Wim van Loon

Shooter
    Plastic Cameras
    He Wim, leuk aanbod hoor! Erg vriendelijk.

Groet, Paul.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Gentro
    Hallo Allemaal,

Ik surfde toevallig naar jullie forum en zag dat jullie allerlei chemcialien zoeken. Wij zijn een groothandel voor o.a. chemicalien die gebruikt worden in de foto industrie. Wij leveren minimaal 25 kg, maaaaaaaaaaaaaarrrr..... Wij hebben vele monsters in ons lab. Voor een kleine vergoeding kunt U dit bij ons afhalen in Sleeuwijk Mvg, Wim van Loon
    Heel hartelijk dank voor de tip.
    Moeten de monsters persoonlijk afgehaald worden, of kunnen ze ook op aanvraag toegestuurd worden?

Gilbert
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Sub 35mm
    Hallo,

Aangezien er 'gevaarlijke goederen' bij zitten, lijkt het me niet verstandig dit op te sturen. mochten jullie de volgende produkten in 25 kg zak willen afnemen, dan kunnen wij het wel verzenden:

-ammonium chloride ( met anti klonter)
    -kaliumferricyanide
    -1,2,3, benzotriazole

Misschien een idee als jullie 1 zak bestellen en onderling verdelen ?

Om een idee te geven qua prijs voor een 25 kg zak:

ammonium chloride: EUR 4,- per kg
    kaliumferricyanide : EUR 9.- per kg
    1,2,3, benzotriazole: EUR 11.- per kg

excl. BTW, excl verzendkosten

Misschien dat we in de toekomst, kleinere hoeveelheden zullen aanbieden

De monsters in ons lab in Sleeuwijk mag je 'allemaal' meenemen voor EUR 100,- all in.

Je kan me mailen : gentrochema@pms.nl

Mvg

Wim van Loon

Shooter
    Pinhole

De Hekserij

Bij De Hekserij kan je verscheidene (foto-)chemicaliën bestellen. Ook als je naar iets op zoek bent dat niet op de site staat kan je dit aanvragen. Aangezien deze site op particulieren ingesteld is zijn de hoeveelheden veel kleiner.

Overigens gaat het om postorder, dat sluit ook voor "De Hekserij" verscheidene "gevaarlijke" stoffen uit, maar veel van de hier genoemde zaken zouden geen probleem moeten zijn.

http://www.hekserij.nl

(En ja: de Hekserij is mijn bedrijf!)
    Last edited by JanMeut; 07-23-2004 at 03:47 AM. Click to view previous post history. Reason: Vergat ik de URL!

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin