Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,546   Posts: 1,544,513   Online: 1149

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    4x5 Format

textiel lichtgevoelig maken

Heeft er toevallig iemand ervaring met het lichtgevoelig maken van textiel.
    Voor een project zou ik graag portretten afdrukken op bijvoorbeeld beddengoed. (de lakens moet niet meer herbruikt worden)

Zelf ben ik niet zo goed thuis in het analoge procédé. Zoals ik meen, denk ik dat de stof met een bepaalde emulsie lichtgevoelig moet gemaakt worden, zodat ik in de donkere kamer de vergroter op het doek kan richten.

Om het positiefprocédé te voltrekken denk ik dan een constructie te moeten maken met PVC-buizen, zodat ik de stof (net als bij een grote print) in de verschillende baden kan onderdompelen.

Nu, hoe kan ik stof lichtgevoelig maken. Bestaan er kant en klare emulsies, die dit werkje gedaan zouden krijgen? Lukt het om deze stof later te ontwikkelen en te fixeren? Hoe kwalitatief zal het beeld dan zijn?

Zoals je mssn wel merkt, is dit idee ontstaan vanuit het concept. Rond de technische uitvoering tast ik in het duister. Hopelijk kan iemand van jullie mij wegwijs maken of mij misschien wijzen op de aldanniet mogelijkheid van dit idee.

Alvast bedankt!

Shooter
    4x5 Format
    zoek naar "liguid light"

RobertV's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Liquid light, Black Magic.

http://www.mahn.net/DL_MAHN/RBM_GBA.pdf

Shooter
    4x5 Format
    ok bedankt!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin