Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,494   Posts: 1,543,005   Online: 759

Results 1 to 6 of 6

Thread: Oude technieken

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

Oude technieken

Heb een tweedelige vraag in verband met de oude technieken.
    Wie kan me een woordje uitleg geven in verband met de zoutdruk, de chemie ervoor heb ik al , tenminste de uitleg over de chemie.

En ten tweede.
    Wie kan me een overzicht van de verschillende technieken benoemen en er een woordje uitleg in het kort bij geven , want ik heb de indruk dat men voor een deel van de technieken een pers nodig heeft.
    En dan nog wat is een Hypoclearing agent , en waar kan ik die vinden , want heb er eigenlijk bij mijn weten nog niet mee te maken gehad.
    Bedankt op voorhand voor de info.
    Ludo.

Shooter
    Multi Format
    beste

voor een goede beschrijving en hoe het moet bij oude procedees kan je gaan kijken bij : www.permadocument.com en www.alternativphotografie.com ,hier kan je alles vinden met boeken en artikels,
    Hypoclearing agent is een merknaam van Kodak voor een hulpmiddel bij het spoelen,het verkort de spoeltijden bij bariet en alle processen waar men fixeerd ,bij Ilford is het washaid , er bestaan meerdere merken ,maar je kan ook zelf een natriumsulfiet oplossing (10%) gebruiken

succes

jm
    jm

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Heeft er iemandt weet over Nederlandse lectuur in deze verband.
    Ludo.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Dag Ludo,

Zoutdruk is het eenvoudigste zilverprocedé maar het beeld heeft de neiging te vervagen. Bekijk de VandijkBrown druk (permadocument), deze is in wezen hetzelfde, buiten dat de zoutcomponent vervangen is door Ammoniumijzercitraat en Wijnsteenzuur, beide gemakkelijk te verkrijgen bij de apotheker.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

AgX
    AgX is online now

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by BBMOR View Post
    beste

voor een goede beschrijving en hoe het moet bij oude procedees kan je gaan kijken bij : www.permadocument.com en www.alternativphotografie.com ,hier kan je alles vinden met boeken en artikels,
    het ist www.permadocument.be

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    In het boek: Handboek Monochrome, staat ook een hoofdstuk over de zoutafdruk.
    isbn 90-76001-16-2
    Geen idee over de verkrijgbaarheid, maar het is een aanrader voor geintresseerden in alternatieve technieken.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin