Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,920   Posts: 1,522,057   Online: 909

Results 1 to 2 of 2

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Opplakken & Inlijsten

Op zeer korte termijn (eigenlijk morgenavond... moet ik een foto aanleveren voor een mini-expositie. Tot nu toe breng ik mijn foto dan gewoon naar de locale foto-boer en laat ik die opplakken en achter glas inlijsten.
    Maar nu ik me wat meer aan het verdiepen ben in alle aspecten van de fotografie vroeg ik mij hetvolgende af:

1) Opplakken, kan je dat ook zelf... zo ja, waarop en welke 'lijm'?
    2) Is het beter een lijst met of zonder (ontspiegeld?!) glas te nemen?
    3) Altijd een passepartout... of is dat iets wat je per foto moet beoordelen?

Mijn afbeeldingen staan op 'luchtgedroogd' barietpapier... wellicht dat dat ook nog uitmaakt voor het proces?

Alvast bedankt!
    Jeroen

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Opplakken

Quote Originally Posted by SoulSurround
    Op zeer korte termijn (eigenlijk morgenavond... moet ik een foto aanleveren voor een mini-expositie. Tot nu toe breng ik mijn foto dan gewoon naar de locale foto-boer en laat ik die opplakken en achter glas inlijsten.
    Maar nu ik me wat meer aan het verdiepen ben in alle aspecten van de fotografie vroeg ik mij hetvolgende af:

1) Opplakken, kan je dat ook zelf... zo ja, waarop en welke 'lijm'?
    2) Is het beter een lijst met of zonder (ontspiegeld?!) glas te nemen?
    3) Altijd een passepartout... of is dat iets wat je per foto moet beoordelen?

Mijn afbeeldingen staan op 'luchtgedroogd' barietpapier... wellicht dat dat ook nog uitmaakt voor het proces?

Alvast bedankt!
    Jeroen
    Jeroen,
    ik heb bij een goed gesorteerde kantoorhandel 1 mm polystyreen gekocht met daarop aan een kant al voorzien van een lijmlaag. Daar plak ik de foto op en snijdt hem netjes af met een scherp stanley-mes. Dan ben je het bobbelen en golven al kwijt. Je kunt ervoor kiezen deze in een passe partout te doen
    hetgeen ik wel meer af vindt maar ieder heeft hierover zijn eigen smaak en ideeen. Ontspiegeld glas heeft (weliswaar minder) net als matglas het nadeel dat het de briljance van de foto ook wegneemt en das nou erg jammer. Ook hier weer persoonlijke voorkeur.
    Maar opplakken op dit materiaal is an piece of cake.

harry
    harry

Release, the best you can do...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin