Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,767   Posts: 1,516,458   Online: 887

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: Degelpers

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Degelpers

ter info

De grote middelen om een bariet 'plat' te persen

http://www.polymetaal.nl/siteNL/shop.../dept_151.html

mvrgr
    Fred

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Leuk idee, maar een oppervlakte van 35/45 is toch wat weinig. Ik denk dat je minstens 55/65 moet hebben

Een ander idee is een etspers, deze zijn breder en tweedehands redelijk vaak te koop. Voor het echte werk moet je toch een Seal Mounting press hebben.

Shooter
    Multi Format
    924,00 Euro? Redelijk veel voor een pers volgens mij.

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

KIS

Quote Originally Posted by fred
    ter info

De grote middelen om een bariet 'plat' te persen

http://www.polymetaal.nl/siteNL/shop.../dept_151.html

mvrgr
    Fred
    Een veel simpeler en voordeliger methode is om 2 stukken MDF van 22 of 25 mm dik op maat te laten zagen (groter natuurlijk dan je printformaat) en vervolgens op de hoeken een gat te boren waardoor je een lange schroef, voorzien van vleugelmoeren, steekt. Vervolgens neem je wat grijs karton (om dikte te krijgen) en daartussen leg je dan de barieten. Dit pakketje leg je tussen de twee MDF-platen een aanschroeven maar. Het geheel hoeft niet eens zoveel persdruk te hebben, als het maar strak en vlak komt te liggen voor een tijdje. Neemt weinig plaats in en de kosten van dit alles nog geen 15 Euries.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    35mm
    Deze wijze met MDF ga ik ook proberen. Voor de schroeven kan je knijplijmtangen inzetten. Bij iedere bouwmarkt goedkoop te koop.
    Gr Sip

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    In het "concept van maximale gebruiksvriendelijkheid vanaf de filmontwikkeling" is de Bienfang pers het summum.

http://framersisland.com/popup_image.php/pID/135

Zelf invoeren (afhankelijk van de dollarkoers) levert je een besparing van 20-25% op.

Fred
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails DSC_2244_klein.jpg   DSC_2247_klein.jpg  
    Last edited by fred; 10-23-2005 at 04:06 AM. Click to view previous post history.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Op een Duitse site heeft de heer Wollstein een aardig verhaal (zo uit de praktijk) weten te vertalen in een bruikbare oplossing voor het drogen van bariet. In 2 delen legt hij uit hoe en wat hij daarbij heeft bedacht. Kijk en geniet...op http://www.schwarzweiss-magazin.de/s..._wollstein.htm. KISS
    harry

Release, the best you can do...

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Zelf invoeren (afhankelijk van de dollarkoers) levert je een besparing van 20-25% op.
    Hou er dan wel rekening mee dat je een verhuistransformator moet aanschaffen om van 110 volt naar 240 volt te gaan. Voor een 1500 Watt trafo betaal je een paar honderd euro. Mijn Seal heb ik tweedehands in Canada gekocht, dus ik weet ervan ;-( KBH Photographics

Ben

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Breunes
    Hou er dan wel rekening mee dat je een verhuistransformator moet aanschaffen om van 110 volt naar 240 volt te gaan. Voor een 1500 Watt trafo betaal je een paar honderd euro. Mijn Seal heb ik tweedehands in Canada gekocht, dus ik weet ervan ;-( KBH Photographics

Ben
    Toch niet Ben, het is een Bienfang "250" en die is voor 230V gebruikers. Zie bijgevoegde foto.

Fred
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 250.jpg  

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hka
    Op een Duitse site heeft de heer Wollstein een aardig verhaal (zo uit de praktijk) weten te vertalen in een bruikbare oplossing voor het drogen van bariet. In 2 delen legt hij uit hoe en wat hij daarbij heeft bedacht. Kijk en geniet...op http://www.schwarzweiss-magazin.de/s..._wollstein.htm. KISS
    Interessant...
    Nadeel van de foto "opgespannen" te drogen is dat je afdruk niet de oorspronkelijke afmeting aanneemt.
    Dat heb je dus niet aan het lucht drogen en daarna glad maken in een pers.

Fred

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin