Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,928   Posts: 1,556,829   Online: 854

Results 1 to 9 of 9
    Rik
    Rik is offline

Shooter
    35mm

foto archiverings materiaal

Ik ben op zoek naar foto archiveringsmateriaal zoals dozen, insteekhoezen e.d. Maar wel van zeer goede (museum) kwaliteit.
    Weet iemand waar je dit in Nederland kan kopen?
    bedankt
    Rik

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Rik,

Neem eens contact op met het Nederlands Fotomuseum.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Schotc's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Rik
    Ik ben op zoek naar foto archiveringsmateriaal zoals dozen, insteekhoezen e.d. Maar wel van zeer goede (museum) kwaliteit.
    bedankt
    Rik
    Het is wat werk, maar heb opgegeven moment bij de betere boekhandel een rol zuurvrij overtrekpapier gekocht, van 33 cm breed. Deze snij ik af op 20cm, en na wat vouw en plakwerk (zuurvrije tape) hou ik een smalle lange envelop over .Met de perforator knip ik er twee gaten in, de enveloppen zijn net zo hoog als en a4 ordner. Dit gebruik ik voor mijn 120 rolfilm negatieven, ik gebruik per film drie van deze enveloppen. (3x 5 opnames)

Voor mijn 35mm negatieven gebruik ik Hama negatiefvellen zuurvrij papier, en goed doorzichtig. Ik knip mijn 35mm negatieven in 6 stukken en schuif deze in de bladen.
    Noteer altijd ontwikkeldatum en filmnummer op de negatief bladen . Ontwikkeltijden en bijzonderheden noteer ik in een aparte map.

Je kunt ook plastic negatiefbladen krijgen, maar volgens mij zitten hier weekmakers in, en ze zijn te hard. Waardoor je kans heb op het beschadigingen bij het in en uithalen van je negatieven.

Shotc

MTK
    MTK is offline
    MTK's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hallo Rik,

Wat je ook neemt, neem niet de PrintFile hoezen. Naast de bedenkelijke archiefkwaliteit heb ik met deze hoezen heel wat krassen op mijn Ilford filmpjes gekregen. Sinds ik ben overgestapt op Hama Pergamijn zijn deze problemen voor mij verleden tijd.

Groet,

Marcel

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Cami NV Oostende
    hebben o.a. zuurvrije archiefboxen en veeeeel meeer
    www.cami-nv.com

Shooter
    Multi Format
    Bedankt voor de tip, Fred.
    Ik ga er zeker langs als ik nog eens in Oostende ben.

G

Shooter
    Medium Format
    Voor museum archievering worden zeer strenge normen gehanteerd. Negatiefbladen zijn dan meestal van polyester of polypropyleen. Misschien wel handig als je de eerste 100 jaar er niet meer naar wilt kijken, maar voor de meeste doeleinden wat overtrokken.

Pergamijn en de meeste acetaat archiefbladen voldoen aan : ANSI IT9.16/DIN ISO 10214.
    Beide types worden ook door ons Fotohuis geleverd.

Groetjes,

Robert

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Rik
    bedankt
    Rik
    Ik gebruik naar tevredenheid het materiaal van het Nederlands Fotomuseum. Geen problemen met printfile... krassen komen nooit van de hoezen zelf maar van stof en troep dat ertussen komt.

Jeroen

Rik
    Rik is offline

Shooter
    35mm
    hallo,
    ondertussen materiaal (hoezen voor foto's, passepartoutkarton) besteld bij monochrom.com in duitsland. snelle levering, schappelijke verzendkosten en snel.
    bedankt voor de tips

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin