Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,283   Posts: 1,534,939   Online: 902

Results 1 to 6 of 6
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Schmincke Diaphoto

Aangezien "spotone'' nergens meer te verkrijgen is, ben ik
    eens op zoek gegaan naar andere fotoretouché-alternatieven.
    In schleipper niet te vinden, maar er rechttegenover in Gent wel: diaphoto.
    Om te testen heb ik eens diepzwart - dus neutraal - meegenomen. Hoe gebruik je zoiets? (verschillende grijstonen bedoel ik dan)

Volgens de vrouw in de foto gebruiken ze op de academie in gent wel nog iets anders, van focilux dat zou bestaan uit 3 deeltjes ofzo. Enig idee wat dat zou zijn en het verschil is?

Tevens aquaraltape gaan halen, nu nog glazen platen laten snijden. Hoe dik moeten die nu weer zijn? En hoeveel zou ongeveer de oppervlakte van een normale 'deur' veiligheidsglas me kosten?
    Drogen zelf: hoelang, en mag dit enkel met beeld naar boven of met bepaalde bedoeling ook met het beeld naar beneden?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Pieter,

lees de thread over bariet drogen nog eens. Daar vertelt iedereen minstens 37 keer in geuren en kleuren hoe barieten zouden moeten gedroogd worden :-)
    (opplakken: beeld naar boven)

Ik heb vorige week bij Lucas ook gezien dat ze diaphoto in veel variaties in huis hebben. Met een flesje zwart kan je alle grijstinten bekomen door een druppel product te mengen met water. Schaf je een mengschaaltje aan met verschillende kleine bakjes.
    Hun prijs voor Diaphoto is zeer interessant! (niet-exclusieve foto-produkten betaal je in de fotozaak -bijna- altijd duurder...)
    Ik heb thuis een setje met zwart, bruin en blauw liggen.

Retoucheren moet je veel oefenen en je mag je vooral niet laten ontmoedigen. Haal die mislukte barieten alvast boven om op te oefenen.

G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ja heb in de verschillende draadjes al wat info gevonden, maar dat bariet drogen wist ik eigenlijk al, nu enkel nog zoeken hoelang

Diaphoto: ik heb een mengschaal, maar ik slaag er niet in laat zeggen meer dan 5 grijsnuances gecontroleerd te bekomen.... en ik is het ook mogelijk dat wat beter te doseren? Aanbrengen is geen probleem, heb me een heel goed penseeltje aangeschaft.
    Als dat een beetje lukt haal ik ook wel een set voor warmtone. Maar ik heb nog veel oefening nodig denk ik
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Is Lucas die winkel toch? Niet gekeken naar de naam

Shooter
    Multi Format
    Je brengt beter een te lichte nuance dan te donkere nuance aan. Donkerder maken is gemakkelijker dan lichter maken.

Welke maat van penssel heb je? Ik heb momenteel een 1 en zou graag een fijnere hebben want daarmee kan je enkel (relatief) dikke klodders aanbrengen en niet echt van die fijne puntjes.

yups: Lucas.
    Vlakbij mijn werk, da's handig om tijdens de middagpauze materiaal te gaan halen. Ik loop meestal eerst over en weer naar Schleiffer om de prijs te vergelijken :-D

G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Erg :P (maar die kunst-dingen zijn natuurlijk wel vrij duur - en kwalitatief ok natuurlijk)
    Die Lucas winkel leek me wel interessant. Schleiffer is ook niet ogenblikkelijk zo vriendelijk naar hun klanten toe vind ik.

Mijn maat: 3 horizontaal streepje en dan 0, 000 veronderstel ik? Er zit in ieder geval niet veel haar op, ik heb gewoon gevraagd naar een goed retoucheerpenseel van marterhaar...ik hoop dat dit geen verkeerde keuze was...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin