Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,484   Posts: 1,571,278   Online: 1016

Results 1 to 7 of 7
    Rik
    Rik is offline

Shooter
    35mm

foto's laten scannen, waar?

Hallo,
    ik wil mijn foto collectie (laten) scannen. Wie heeft een suggestie waar dat kan, het liefst in de omgeving van Utrecht.
    Het zijn bijna allemaal zwart wit foto's. sommige zijn echter groter dan A4 formaat. Ik wil ze op een hoge resolutie laten scannen.
    Daarnaast zijn enkele redelijk waardevol, dus ik wil eigenlijk het zelf doen, of er in ieder geval bij zijn.
    Alvast bedankt.

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Rik

Koop een Epson V700 scanner. De 500 euro voor deze kwaliteitsscanner haal je er zeker uit wanneeer je kijkt naar de prijzen die je betaalt voor het scannen van foto's. Als het te duur is, lukt het vast wel een tweedehands 3200 of 4990 te vinden. Voor kwaliteits scans:Color Utrecht.

Ben

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Ik weet dat S-color in Amsterdam foto's scant op hele hoge kwaliteit. In de buurt van Utrecht zou ik het niet weten.

Ben heeft wel gelijk, het is waarschijnlijk goedkoper zelf een scanner te kopen en het zelf te doen.

Groetjes,
    Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    Wat is het doel van de scans? Je kunt ook overwegen om ze in een repro opstelling te fotograferen.

Rik
    Rik is offline

Shooter
    35mm
    Hallo,
    alvast bedankt voor de eerste tips.
    het doel is 2-ledig: een digitaal archief hebben, en dit te kunnen publiceren op een website.

kunnen de genoemde scanners ook groter dan A4?

rik

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Nee, ze gaan tot A4. Voor grotere foto's zou ik of laten scannen of een foto van de foto maken, goed uitlijnen en erg goed op de uitlichting letten. een mogelijk is om twee keer te scannen en dan de helften aan elkaar plakken in photoshop (;-( of heb ik nu gevloekt)

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Breunes
    een mogelijk is om twee keer te scannen en dan de helften aan elkaar plakken in photoshop (;-( of heb ik nu gevloekt)
    Nee hoor, dat is trouwens de manier waarop Scooter zijn 7x17" contactafdrukken scant.

G

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin