Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,296   Posts: 1,535,707   Online: 923

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 23

Thread: Portfolio map

Rik
    Rik is offline

Shooter
    35mm
    hallo
    kijk eens op monochrom.com. zij hebben allerlei mappen en presentatiemateriaal. ik heb er zelf opberghoezen en dozen en passepartoutpapier besteld. betalen via creditcard, snel thuis gestuurd.
    groeten, Rik

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Marc Leest View Post
    De print moet volledig droog zijn (vandaar drymount, in tegenstelling tot wetmounten - waar de print nat gekleefd wordt).
    Als ik een barietprint droog - zonder aquareltape te gebruiken - dan gaat ie flink "bobbelen"... is dat een probleem?

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by SoulSurround View Post
    Als ik een barietprint droog - zonder aquareltape te gebruiken - dan gaat ie flink "bobbelen"... is dat een probleem?
    Met een drymount press pers je de afdruk eerst min of meer vlak. In het drymount procede daarna kleef je volledig vlak op (eventueel later).
    No problem.

-M-
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Marc heeft je de werkwijze uitstekend uitgelegd, Jeroen.
    Als je eens in Willebroek langskomt tonen we het je.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by fred View Post
    Marc heeft je de werkwijze uitstekend uitgelegd, Jeroen.
    Als je eens in Willebroek langskomt tonen we het je.
    Is er bij jullie weten ook een commerciele instelling (liefst in de buurt van Eindhoven) die dit proces - goed - doet? Want ik vind het nogal een aanschaf (1200 euro) voor iets wat ik misschien 30 keer in een jaar zal gebruiken.

Is dat iets wat ik in het z/w centrum zou kunnen doen? Zo ja, breng ik dan m'n eigen dry-mount board mee, of kan ik dat daar aanschaffen?

En m'n laatste vraag... stel dat ik nou zo'n ge-dry-mounte foto wil ophangen (zonder lijst eromheen), is dat ook mogelijk? Wat voor type ophangsysteem wordt daarvoor gebruikt?

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Is er bij jullie weten ook een commerciele instelling (liefst in de buurt van Eindhoven) die dit proces - goed - doet? Want ik vind het nogal een aanschaf (1200 euro) voor iets wat ik misschien 30 keer in een jaar zal gebruiken.

Is dat iets wat ik in het z/w centrum zou kunnen doen? Zo ja, breng ik dan m'n eigen dry-mount board mee, of kan ik dat daar aanschaffen?

En m'n laatste vraag... stel dat ik nou zo'n ge-dry-mounte foto wil ophangen (zonder lijst eromheen), is dat ook mogelijk? Wat voor type ophangsysteem wordt daarvoor gebruikt?
    Het gebruik is er haast één van "alledag": bvb Francis presenteerde een trouwalbouw (voor familie) op deze manier in een mooie box; elke keeper kan je zo opplakken (remember de beelden van Jed); enz

Zonder lijst kan bvb op aluminium. Wordt uitgetest.
    Kijk ook eens naar di-bond oplossingen.

We bespreken het volgende zaterdag?

Shooter
    Medium Format
    Images
    8

Waarschijnlijk kan een goede lijstenmaker ook voor je drymounten. Bij mij in de buurt zit een kunstenaarshandel annex lijstenmaker die voor €30 p/m2 kan drymounten.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by fred View Post
    We bespreken het volgende zaterdag?
    Is zeker een idee, ik hoop dat ik het red!

Shooter
    4x5 Format
    Hallo Allemaal,

Zijn er fotografen die hun mooiste werk ook in een portfolio map hebben? Zelf wil ik een portfolio aanleggen, maar wil niet eerst 2 miskopen doen. Zijn er speciale mappen voor fotografie? Want ik neem aan dat het materiaal waar de foto's ingaan (*kunstof* hoezen) vrij nauw komt?!

Any thoughts, ideas anyone?
    Jeroen
    Ik drymount al mijn fotos die ik bewaar. Marc beschrijft de gebruikelijke museale opbergmethode. Tot ik, enkele jaren terug, ontdekt heb dat van de 20 fabrikanten van zuurvrij karton ter wereld, er slechts een is die het karton correct maakt. Daarna heb ik mijn procedure bijgesteld en gebruik ik het zuurvrij karton alleen als er specifiek om gevraagd wordt.
    Hoe de gedrymounte fotos er uit zien kun je a.s. zaterdag in Willebroek zien.

Jed

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Hallo,

Je kan ook 2e hands een pers zoeken.
    Ik heb een Seal Masterpiece 500T voor 150 euro op de kop getikt.
    Een oud model meer werkt goed.
    Dit monster weegt wel 90 kg.
    Zet een gevraagt advertentie en wachten maar.

Daniel

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin