Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,702   Posts: 1,482,659   Online: 640

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23

Thread: Portfolio map

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Portfolio map

Hallo Allemaal,

Zijn er fotografen die hun mooiste werk ook in een portfolio map hebben? Zelf wil ik een portfolio aanleggen, maar wil niet eerst 2 miskopen doen. Zijn er speciale mappen voor fotografie? Want ik neem aan dat het materiaal waar de foto's ingaan (*kunstof* hoezen) vrij nauw komt?!

Any thoughts, ideas anyone?
    Jeroen

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ik kan de methode van de Academie aanraden: een grote doos 40x50 uit zuurvrij karton, met daarin 30 werken drymount eveneens op zuurvrij karton. Indrukwekkend !

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    ... een grote doos 40x50 uit zuurvrij karton, met daarin 30 werken drymount eveneens op zuurvrij karton.
    Ehhh daar kan ik me even 1 2 3 niets bij voorstellen... kun je 't een beetje beschrijven?!

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ik zal proberen het uit te leggen :o
    Een kartonnen doos van 40x50x3 cm groot. In deze doos gaan exact even grote vellen karton van 40x50 cm (max. 30 vellen). Op deze vellen karton zijn barieten met een drymount pers (aka seal-bienfang barietpers) geplakt van (in mijn geval) 17x22cm, zovlak als een biljartlaken met een glans die hoger is als de bekende eiglans. Een portfolio kan niet beter.

hth,

Marc
    Randy Pausch

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Ik zal proberen het uit te leggen :o
    Een kartonnen doos van 40x50x3 cm groot. In deze doos gaan exact even grote vellen karton van 40x50 cm (max. 30 vellen). Op deze vellen karton zijn barieten met een drymount pers (aka seal-bienfang barietpers) geplakt van (in mijn geval) 17x22cm, zovlak als een biljartlaken met een glans die hoger is als de bekende eiglans. Een portfolio kan niet beter.

hth,

Marc
    seal-bienfang is wel duur zie ik net op internet. Daar heb ik me nog niet echt mee bezig gehouden; drymounten. Doe je dat als de print net klaar is... of kun je dat met een afgewerkte droge print later ook nog (bij iemand anders:-)) doen?
    En die kartonnen... zijn dat passepartout kartonnen... of ander materiaal?

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    seal-bienfang is wel duur zie ik net op internet. Daar heb ik me nog niet echt mee bezig gehouden; drymounten. Doe je dat als de print net klaar is... of kun je dat met een afgewerkte droge print later ook nog (bij iemand anders:-)) doen?
    En die kartonnen... zijn dat passepartout kartonnen... of ander materiaal?
    De print moet volledig droog zijn (vandaar drymount, in tegenstelling tot wetmounten - waar de print nat gekleefd wordt). Het karton is 'gewoon karton', zuurvrij, niet al te dik dus.
    Waarom kom je niet eens kijken in de academie ? Er zijn nog leerlingen uit Eindhoven
    M.
    Randy Pausch

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Waarom kom je niet eens kijken in de academie ? Er zijn nog leerlingen uit Eindhoven
    M.
    Bedankt voor de uitleg Marc. Hasselt is inderdaad een optie... op dit moment heb ik echter een full-time baan en vrees ik dat dat slecht te combineren is. Hasselt is maar 68km van waar ik woon... maar toch een rit van anderhalf uur volgens de routeplanner.

Maar I'll keep it in mind!
    Jeroen

Shooter
    Multi Format
    Hoi Jeroen,

Een goede boekbinder kan alles voor je maken.
    Een portfolio precies zoals jij het wil!

Met insteekhoezen (Mylar of Melinex is het meest helder) of zonder zoals Marc aangeeft.
    Doos vorm vierkant of rechthoekig?

Ik heb eventueel wel een adres voor je!

Groeten,

Jeroen

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Mudar
    Ik heb eventueel wel een adres voor je!
    THANKS! I'll keep it in mind!

Shooter
    35mm
    Geen mooie bariet druk in een in een hoes svp. Dan is de magie er van af. Je moet het kunnen voelen is mijn idee. Vind die doos een mooi idee. Ik druk zelf de foto's gewoon af op 18 x 24 papier en maak de afdruk dan de liggende afdruk 13 x 18 en de staande foto's 10 x 15. Zorg er voor dat het papier mooi vlak is. Vervolgens met een mooi doordruktang je initialen in het papier persen. Hoeft niet maar is erg mooi en dan de hele set laten inbinden als een boek of in een mooie doos. Het laatste is wat handiger je kunt de foto's dan mooi uitleggen als je je foto's presenteerd

Groetjes Pieter

ww.pieter-natalie.nl

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin