Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,492   Posts: 1,571,345   Online: 809

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    Medium Format
    Images
    8

Mooie afdruk gemaakt en dan?

Over het algemeen gaan al mijn prints in een album. Het leeuwendeel van mijn foto's maak ik op vakanties/tripjes, dus mijn foto's belanden dan in een album tussen de 'gewone' kiekjes (kleur) die de centrale afgedrukt heeft.

Als papier gebruik ik gewoon wit fotokarton met pergamijnpapier ertussen van de V&D of Hema. Als opplakmethode gebruik ik fotosplitjes van Henzo, maar dikke barietafdrukken blijven toch niet zo goed zitten op deze manier. Ik overweeg om met drymount tissue en een strijkijzer in de weer te gaan.

Ik ben benieuwd hoe jullie met jullie afgedrukte prints omgaan. Of ben ik de enige die zijn afdrukken niet op museumkwaliteit board mount en ze met passepartout en al in een gebufferde archiefdoos stapelt om deze vervolgens op te slaan in een donkere, temperatuurgecontroleerde ruimte met lage luchtvochtigheid?

Hebben jullie nog tips voor (mooier) fotokarton dat makkelijk op te bergen is in een ringmap?
    Last edited by Matthijs; 04-10-2007 at 10:19 AM. Click to view previous post history. Reason: typo

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Tja, voor al die moeite om barietjes te maken... Ik dry mount ze allemaal. Persoonlijk, als ik toch met een album werk, verkies ik zwart papier ipv. wit. oogt gewoon mooier.
    M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Multi Format
    Images
    16
    Ik plak al mijn bariet afdrukken op zuurvrij karton van de kunsthandel en dan gaan ze in een doos of worden ze ingelijst met passe-partout.
    groet'n uut grunn

Shooter
    Medium Format
    Images
    8
    Dank voor jullie reacties. Persoonlijk lijkt een album mij aantrekkelijker, ik denk dat je dat er makkelijker even bijpakt om te bladeren ipv dat je een doos 'uitpakt'. Ik denk dat ik me maar eens in het drymounten ga verdiepen. Ik zag bij monochrom.com mooie albums en tevens los fotokarton. Ik moet maar eens wat huiswerk gaan doen. Bedankt!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin