Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,549   Posts: 1,544,617   Online: 678

Results 1 to 8 of 8
    jelke's Avatar

seal mounting press 210

kan iemand mij vertellen hoe ik een seal press (seal commercial 210 dry mounting, laminating press) moet gebruiken,

http://www.dickblick.com/products/se...al-210m-press/

ik heb deze gekocht van een lokale fotozaak die nu helemaal digitaal gaat, de vorige eigenaar gebruikte het apparaat om foto's te voorzien van een canvas look, de structuur van canvas doek wordt met een hoge temperatuur in de foto geperst

ik wil er barietfoto's mee vlakmaken, het apparaat zie ik ook terug op een video van brett weston

welke tijd en temperatuur moet ik gebruiken en moet ik nog doek (mounting tissue?) gebruiken ter bescherming van de foto

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    1 min op ong 90°C @ 100°C (220-250°F). Mounting tissue is lijm -> ziet eruit als kalkeerpapier. Met canvas look heb ik geen ervaring.

-m-
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

jelke's Avatar
    Quote Originally Posted by Marc Leest View Post
    1 min op ong 90°C @ 100°C (220-250°F). Mounting tissue is lijm -> ziet eruit als kalkeerpapier. Met canvas look heb ik geen ervaring.

-m-
    dag marc.., kan ik de foto dus gewoon tussen het apparaat leggen, met de bovenkant boven

moet ik nog iets op de foto leggen (doek?) of raakt de hete ijzeren plaat de foto..

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by jelke View Post
    dag marc.., kan ik de foto dus gewoon tussen het apparaat leggen, met de bovenkant boven

moet ik nog iets op de foto leggen (doek?) of raakt de hete ijzeren plaat de foto..
    om beschadigingen te voorkomen worden de foto's tussen 2 (boven/onder) passe-partout kartons gelegd. dan krijg je de typische bariet-eiglans.

-m-
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    4x5 Format
    In het boek The Print van Ansel Adams staat een uitgebreide beschrijving van de procedure. Anders even hier op oude draadjes kijken, er is al het nodige over geschreven. Ik gebruik zelf siliconen papier.

Shooter
    4x5 Format

mounting press

De dry mounting press is in de eerste plaats gemaakt om fotos op te plakken. Maar je kunt hem ook gebruiken om fotos te pletten. Het zijn twee verschillende procedures. De procedures zijn in de verschillende threads al uitvoerig beschreven,

Jed

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Jelke, misschien eens langs gaan bij de dichtstwonende gebruiker.
    Er zijn er hier meerdere.
    In Willebroek ben je welkom.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by jelke View Post
    kan iemand mij vertellen hoe ik een seal press (seal commercial 210 dry mounting, laminating press) moet gebruiken,

http://www.dickblick.com/products/se...al-210m-press/

ik heb deze gekocht van een lokale fotozaak die nu helemaal digitaal gaat, de vorige eigenaar gebruikte het apparaat om foto's te voorzien van een canvas look, de structuur van canvas doek wordt met een hoge temperatuur in de foto geperst

ik wil er barietfoto's mee vlakmaken, het apparaat zie ik ook terug op een video van brett weston

welke tijd en temperatuur moet ik gebruiken en moet ik nog doek (mounting tissue?) gebruiken ter bescherming van de foto
    ik leg bakpapier onder boven de foto ter bescherming.
    ben er wel zeker van dat het apparaat 2 ijzeren vlakken heeft zonder pitjes, anders krijg je gaten in je bariet. Ik heb een pers waarmee t-shirts werden bedrukt en heb deze met zeer fijn schuurpapier nabewerkt.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin