Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,223   Posts: 1,532,491   Online: 1055

Results 1 to 7 of 7
    hadeer's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    16

Verwijderbare tape voor fotopresentatie

Heeft iemand ervaring met verwijderbare tape? Ik ben op zoek naar een middel om foto's tijdelijk in een passepartout te bevestigen zodanig dat foto of passepartout niet beschadigd worden als je de tape verwijdert. Ik heb ergens gelezen over Scotch Removable tape, type 811, kent iemand dat?
    Ook ben ik op zoek naar tweezijdig klevende tape voor het tijdelijk vastzetten van afdrukken op passepartoutkarton.
    Tips welkom!
    Have you seen the light..?

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hadeer View Post
    Heeft iemand ervaring met verwijderbare tape? Ik ben op zoek naar een middel om foto's tijdelijk in een passepartout te bevestigen zodanig dat foto of passepartout niet beschadigd worden als je de tape verwijdert. Ik heb ergens gelezen over Scotch Removable tape, type 811, kent iemand dat?
    Ook ben ik op zoek naar tweezijdig klevende tape voor het tijdelijk vastzetten van afdrukken op passepartoutkarton.
    Tips welkom!
    Het is mij niet duidelijk hoe je met tape een foto aan het passepartout bevestigd. Maar afgezien hiervan: de tape zal lijmmateriaal in de foto brengen. En of de foto die stoffen kan hebben moet je maar afwachten. De meeste lijmsoorten leiden ( op den duur) tot een geelkleuring van de foto.

Jed

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Hadeer ,
    Ik kleef mijn foto's al gedurende 20jaar op dezelfde manier op.
    De foto zelf kleef ik op een zuurvrije achtergrond van de dunste die je kan vinden , ik haal ze bij een drukkerij , zelfs gratis als je er iemandt kent .
    Ik spuit de achterkant in met een spuitbus van 3M , Photo mount met een nuetrale PH , Met een rubbere deegrol die je heel prober moet houden laat je het papier lands een kant op het achtergrond papier zakken en rol je hem zo uit , zonder bellen.
    heb nog nooit een beschadeging op een van mijn foto's gehad hiermee. Kleef de print dus zo op het achtergrond karton dat er ongeveer enkele cm ruimte is rond de foto.
    Dan meet ik de maat waarop ik mijn paspartoe uitsnij.
    Op de achterkant van de pp. doe ik met een grote rol met dubbel zijdige kleefband , stroken van enkele cm lang, vooral op de hoeken en meestal in het midden van een bepaalde zijde.
    En dan laat ik de pp zakken op mijn foto , terwijl ik hem natuurlijk uitlijn op de foto.
    Dit laatste moet je wel onder de knie krijgen , om hem juist te krijgen van de eerste keer.
    Ik krijg toch altijd goede kritiek op de manier dat ik mijn werken laat zien.
    Vind wel dat de presentatie van een print zeer belangrijk is , en bijdraagt tot het gepresendeerde werk.
    Ludo.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Hadeer ,
    was nog iets vergeten , sorry
    De dubbel zijdige kleefband doe ik er op de pp. op met de Tesafix-Abroller 6013.
    Een supper gemakkelijk machientje om de tape gemakkelijk te kunnen afrollen , de de tape die ik hier voor gebruik is ook van 3m.
    En het gemakelijkste aan deze tape is , dat je de pp. zo terug van de foto kan halen en de tape kan je er zo van afrollen.Zonder resten.
    De tape die ik op de pp. toe valt natuurlijk op de ruimte naast de foto op het achtergrond karton , dus op de foto zelf geen lijm natuurlijk.
    Hoop dat met de manier als ik werk , je er iets mee bent.
    Zeker in de fotoclub wereld kom je echt schandalen tegen van presentatie's van printen , en dan heb ik er zo al genoeg van de print.
    Ludo.

hadeer's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    16
    Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    Hadeer ,
    was nog iets vergeten , sorry
    De dubbel zijdige kleefband doe ik er op de pp. op met de Tesafix-Abroller 6013.
    Een supper gemakkelijk machientje om de tape gemakkelijk te kunnen afrollen , de de tape die ik hier voor gebruik is ook van 3m.
    En het gemakelijkste aan deze tape is , dat je de pp. zo terug van de foto kan halen en de tape kan je er zo van afrollen.Zonder resten.
    Ludo.
    Ludo,
    Het lijkt er op dat dit is wat ik zoek. Dank voor de tip. Het gaat echt om tijdelijke (voor een paar weken oid) presentatie. Heeft de tape een bepaalde naam of nummer?
    Have you seen the light..?

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by hadeer View Post
    Ludo,
    Het lijkt er op dat dit is wat ik zoek. Dank voor de tip. Het gaat echt om tijdelijke (voor een paar weken oid) presentatie. Heeft de tape een bepaalde naam of nummer?
    Hadeer ,
    Ik zit zelf zonder op dit ogenblik , maar als je de nummer geeft van het tesa apparaat weet de winkelier direkt welke het is , de binnenkern van de rol moet natuurlijk passenin de tape , zodat je de tape mooi kunt opspannen.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    je kan ook foto hoekjes gebruiken achter je passepartout.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin