Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,953   Posts: 1,557,991   Online: 1098

Results 1 to 9 of 9

Shooter
    Medium Format

Gezocht om eenmalig te huren: doka

Ik ben een fervent analoog fotograaf en wil graag mijn eigen foto's gaan ontwikkelen. Een ervaren doka-ontwikkelaar heeft aangeboden het me te leren, maar er is één probleem: hij heeft geen doka meer. De meeste foto-organisaties hebben de doka geschrapt uit hun aanbod, of bieden hem alleen aan in combinatie met een cursus van vele weken. Daarom zoek ik een doka (liefst omgeving amsterdam) om een paar uur een rolletje film in te ontwikkelen. Ik ben bereid ervoor te betalen, en neem natuurlijk mijn eigen papier en benodigdheden mee.

Is er een mede fotografieliefhebber die mij uit de brand helpt?

maarten m's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    om rolletjes te ontwikkelen heb je geen doka nodig hé.
    of wil je ook gaan afdrukken?

mm

Shooter
    4x5 Format
    Knappe man die jou in een paar uurtjes "even" kan leren wat anderen een cursus van een paar weken voor nodig hebben.
    Is het niet beter om op MP een goedkoop setje op te duiken. Veel aanbieders zijn al lang blij als je het spul komt ophalen.
    Printen is net als leren fietsen. Theorie helpt niet, je moet het doen.

Shooter
    Medium Format

Doka

Het gaat inderdaad ook om afdrukken, niet slechts om ontwikkelen . Het probleem met zelf alles aanschaffen is alleen dat ik niet goed weet waar ik zou moeten zoeken voor een doka, en wat ik dan moet hebben.. Wat adviseren jullie?

Shooter
    35mm
    Vraag het aan de ervaren doka werker van jou! Hij zal je het beste kunnen adviseren. Maar je bent al vertrokken met een vergroter en 3 baden (bakken ter grootte van je keuze van papier) en produkten (ontwikkelaar, stopbad (in optie) en fixator) een pak fotopapier en een papier tang.