Quote Originally Posted by argentic
Je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken. Negatieffilm is niet gemaakt om ingescand te worden. Dus zal toevallig de ene film beter scannen dan de andere. Maar dat zegt weinig over de kwaliteit van de film. Als de APX film groenig is (met het oog bekeken), dan heb je niet lang genoeg gefixeerd en/of gespoeld.

Foma zal je helemaal niet bevallen onder de scanner, want die heeft een ronduit blauwe drager.
Diafilm en kleurennegatief (xp2) eigenlijk ook niet hé Toch zegt die film me iets minder en dat kan zo blijven. Het is ook zo subjectief hé. Er liggen hier nog 10 Tura/Agfa's te wachten dus die kunnen mijn mening nog veranderen. En een vergroter ook
Fixeren en spoelen heb ik zeer lang gedaan en de fixeer was net aangemaakt. (agefix 1+5 4/30 minuten terwijl 3 minuten zou volstaan)
Maar ik moet wel zeggen dat ik toch wel tevreden ben van de resultaten van mijn scanner hoor. Op lange termijn zal die enkel nog voor beoordeling gebruikt worden, maar op dit moment heb ik - voor mij dan - al mooie eindresultaten... natuurlijk allemaal digitaal en dat is niet waar apug voor staat!

Ja ik heb al gehoord dat foma eerder een blauwzweem heeft, maar dat is ook opgelost door het omzetten naar b/w-kanalen dus waarschijnlijk zal me dat niet meer storen dan die agfa.
Vraagje: kan het zijn dat ze overtijd waren? (het zou kunnen want was van kleinhandelaar)