Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,226   Posts: 1,532,671   Online: 815

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18
    clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Tom, laat het ons eventjes weten.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    35mm
    de lamp geeft veel licht en is al gebruikt om met de kids wat fotogrammen te maken, op het eerste zicht geen sluiering
    Maar bij de sluiertest (5 min, licht vlak aan het papier, dacht het eens grof te testen ) kreeg ik te zien dat er veel licht door de kelderdeur door kwam. Dus: duidelijk sluiering (zelfs slagschaduw van de objecten op het fotopapier ) dus: een gordijn moet er zeker komen en sluiertest deel 2 staat gepland voor deze nacht...

Shooter
    35mm
    Lamp getest, dat ding geeft echt wel een hoop licht, ik vind het zalig zoveel rood licht.
    papier belicht tot net geen zichtbare grijzing, fotopapier op 1 meter van de lamp gelegd en timen maar. (het licht valt dus RECHTSTREEKS op het papier)
    Ter info: op 1 meter afstand lees je zonder problemen een boekje of krant
    tot en met 2 minuten geen echt verschil met het "blanco" stukje papier, vanaf dan zie ik een lichte extra grijzing en vanaf de volle 4 minuten word het echt onaanvaardbaar.
    Dat is wel de totale blootstelling van het papier aan het licht, ik ontwikkel mijn papier in een sleuf-processor dus daar krijgt mijn fotopapier geen rood licht meer. Als je in bakken ontwikkelt zou je denk ik toch iets meer moeten opletten.
    Voor mij is het geslaagd, 2 minuten is meer dan mijn papier normaal te zien krijgt. Zeker zo rechtstreeks.
    Ik denk dat ik een tweede ga halen en dan een armatuur zoeken die het licht wat meer naar mijn plafond richt om zo wat meer diffuus licht te krijgen.
    Voila groetjes en tot de volgende!!

Tom

ps: I wish you good light on your path

Shooter
    Medium Format
    Goed om te horen!.

Misschien moet ik zelf ook nog eens zo'n test doen. Maar als ik mijn doka heb opgebouwd in de badkamer wil ik altijd liever echt aan de slag.

Jan Alwin

Shooter
    35mm
    ik ben ook niet zo voor testen... 20 minuten en dan zonder afdruk terug uit de doka komen Maar toch, liever weten wat er van licht in de doka is dan na een hele avond merken dat al je afdrukken zo "grijs" zijn...

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Bedankt voor de test, Tom
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    35mm
    we gaan nog een testje doen hoor, lamp wat afschermen van zo rechtstreeks op het papier te vallen en dan nog eens kijken wanneer ik sluiering begin te zien.

Tot later,

Tom

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Zou je een test kunnen doen die een strookje voorbelicht papier onder de lamp legt (minimaal 1 meter afstand) waartbij je een munt op de strook plaatst en deze 10 minuten laten liggen.

Als je bariet gebruikt of lith dan heb je veel meer tijd nodig.
    Als het goed werkt is het inderdaad een mooie oplossing.
    helaas kan ik geen info vinden omtrent de golflengte van de leds

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin