Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,011   Posts: 1,524,678   Online: 739

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 18

Shooter
    35mm

Nieuwe(re) doka, nieuw dokalicht?

Hallo iedereen,

even een vraagje, ik heb mijn doka in de kelder, sinds een paar weken heb ik eindelijk de doka wat beter gemaakt. Grotere rekken, osb werkblad, osb werk-muur ;-)
    Qua licht werkte ik tot nog toe met een gewone halogeenlamp bouwlamp (gedimd) met een LEE filter ervoor. Geeft lekker veel licht en geen sluier (toch niet dat ik ooit gemerkt heb ) maar nu ik de mogelijkheid heb om een licht boven de werkplaats te hangen tegen de OSB plaat zou ik toch liever dat doen.
    Maar hoe? Als laatste optie zou ik een soort "kap" bouwen om een TL lamp in te hangen en dan "het gat" toe te maken met de LEE filter. Eenvoudiger zou zijn om de filter gewoon rechtstreeks rond de TL buis te doen of rechtstreeks rond een andere "gewone" lamp. (of spaarlamp)
    OF
    ik kijk toch eens rond voor LED's en een transfo (iemand die weet hoe je dat juist berekend? hoeveel volt? hoeveel Ampere, hoeveel leds mag ik dan in serie zetten en hoeveel series mag ik in parallel zetten?) Ik zou dan ook een streng of drie apart willen bedienen zodat ik 1 "streng" aan kan doen als ik weinig licht wil en meerdere strengs voor meer licht. Maar hoe kan ik dat dan een beetje mooi solderen?
    Hoeveel licht geeft een LED?

Of nog andere ideeŽn?

Tom

Shooter
    Medium Format
    Ik gebruik een rode ledlamp die bedoelt is voor feestverlichting. Overal verkrijgbaar en goedkoop.

Volgens mij geen sluier, alhoewel ik het niet echt getest heb. Ik heb wel met een cd gekeken of er toch niet anderkleurig licht uitstraalt. Dat was niet het gevel.

Groeten,

Jan Alwin

Shooter
    35mm
    dat had ik ook gezien, zo'n klein bolletje met led's, rood led licht zou in theorie papier-veilig moeten zijn. hoeveel licht geeft zo'n bolletje? kan je nog de uitleg op een papier lezen? je materiaal makkelijk terug vinden? de krant lezen?

Tom

Shooter
    Medium Format
    Ik vind dat ie aardig wat licht geeft. Ik heb 'm op het plafond gericht en kan alles goed zien.

Je kan het natuurlijk gewoon even proberen.

Ze zijn niet heel duur:
    http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=461920

Shooter
    35mm
    Ik ga het lampje van het weekend halen, dan eens proberen en indien OK, komen er zo'n paar lampen

Hartelijk dank!!!!

Tom

Shooter
    35mm
    Lampje moet overal besteld worden heb ik dus maar gedaan, volgende woensdag is het er al, maar ik ga het waarschijnlijk pas zaterdag kunnen gaan halen. Daarna kan het testen beginnen!! en het afdrukken in een nieuw licht dan ook!!

Tom

Shooter
    Medium Format
    Raar dat ze ze niet op voorraad hebben. Ik heb ze volgens mij wel eens bij de bouwmarkt zien liggen.

Ben erg benieuwd wat je er van vindt.

Jan Alwin

Shooter
    35mm
    ik laat het je zeker weten.
    Woensdag zouden ze in de winkel zijn, maar ik vrees dat ik ze pas zaterdag ga kunnen gaan halen...

Tom

Shooter
    35mm
    door een bezoekje aan de efteling zaterdag natuurlijk geen lampje kunnen gaan halen.

maar net een mail gestuurd met de vraag of het lampje effectief binnen is en dan halen we het zo snel mogelijk!!

Tom

Shooter
    35mm
    Lampje gehaald, geeft een hoop licht, zodadelijk werken, maar morgen sluiertestje doen!!

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin