Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,527   Posts: 1,572,392   Online: 1111

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 24 of 24

Thread: borders

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Wellicht is het zo dat de beperking die je jezelf oplegt ervoor zorgt dat je betere platen maakt. Het duitse spreekwoord:in de beperking toont zich de meester. Of kijk naar de Deense cineast Lars von Trier.

Ben

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Breunes
    ...in de beperking toont zich de meester...
    Gaat bij mij helemaal op! Ik merk dat teveel keuze mij beperkt... maar dat zegt wellicht meer over mij :-).

Shooter
    4x5 Format
    Nu kan iedereen een mooie foto maken,digitaal,photoshop en croppen.Het hele doen a la "cartier Bresson" is absoluut niet belangrijk meer.Alle technische bagage niet meer nodig,daar alles toch gecorrigeerd kan worden.Ik zweer bij no nonsense photografie.Kijk naar hedendaagse fotografen zoals stefan Van Fleteren ( de morgen BE) zwart randje,geen cropping , goei beeld, klasse.

iggy

Shooter
    ULarge Format
    Ik druk meestal met het zwarte randje, ongeacht of ik op kleinbeeld, middenformaat of 4x5 werk. Ik doe dat omdat ik doorgaans de compositie van een foto op het matglas of in de zoeker bepaal door uitsnede en lens. Ik hoef daar in de doka weinig meer aan te wijzigen door opnieuw de uitsnede te bepalen. In de doka concentreer kan ik me om het zo goed mogelijk op papier te krijgen. Een tweede reden is dat ik graag iets van mijn techniek wil laten zien en een randje helpt daar zeker bij. Derde reden is dat het een mooi kader geeft: het randje is de grens van de foto zoals de fotograaf dat gewild heeft.

Huub

Nb. Mijn randjes zijn ook echt de randjes van het negatief. Ik manipuleer zelden met stukken karton, dubbeldrukken etc.

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin